zondag 13 januari 2008

vissen in ierland


in tweeduizendvier ben ik met een van mijn vismaatjes wezen vissen in Ierland, we zijn daar vol verwachting naartoe gevlogen, we hadden al zoveel verhalen gehoord over hele grote snoeken.
de man hier op de foto is ferdinand een Nederlander die zich in Ierland in een dorpje aan de shannon heeft gevestigd en daar visboten verhuurd en ook als gids vungeerd.
op de foto die ik gisteren toegestuurd kreeg ook een mooie snoek, die hebben wij daar toen niet gevangen maar we hebben er wel een week lang elke dag een uurtje of 8 per dag fanatiek op gevist, maar het enige wat we hebben gevangen was een baars van een cm of 35, zielig gewoon als je voor meter snoeken gaat.
maar goed het is wel verschrikkelijk mooi in Ierland en dat maakt een hoop goed.
dit is jos die deskundig aanwijzingen geeft waar te gaan, helaas mocht het niet baten.
dit ben ik, gefrustreerd na een week niks gevangen te hebben wil ik mijn hengel wel breken, niet wetende dat dat echt zou gebeuren op de terugweg bij het uitladen van mijn hengels uit het vliegtuig waarvoor ik de Belgische airport medewerkers nog voor wil bedanken, maar niet heus.
wie geïnteresseerd is in vissen in Ierland zou es moeten kijken op http://www.metersnoeken.nl/ en op http://www.pike-ireland.net/
en ik hoop dat als u gaat dat u meer vangt dan wij hebben gedaan

2 reacties:

Berend Peter zei

Prachtig land, ben er lang niet geweest.Die URL's zijn zo niet aan te vinken, die moet je activeren! Knop rechts van kleur aanklikken en dan plak en paste.(Dan komt er een streep onder als je er met de cursor overheen gaat, je kan er ook een ander kleurtje aangeven.)

jan zei

ik nog even uitvinden waar die knop zit, jekunt overgens wel de link kopieren en plakken in je browser of zo