donderdag 10 januari 2008

kippies 2





het hok gebouwd dit was begin mei 2007
nu even kippies scoren dus hup het internet op
kon ze niet vinden, althans niet de soort die ik wilde
6 weken later, eindelijk gevonden
in woerden kon ik ze gaan halen
met visvriend en vogelliefhebber danny naar woerden
was nog even zoeken en wat je niet meer verwacht hier in
ons landje we moesten door een dorpje wat tegen woerden aanligt,
opzich heel gewoon nietwaar, maar dit dorpje heeft maar 1 doorgang
naar woerden en wel over een bruggetje, letwel een tolbruggetje,
we moesten 50cent betalen en konden toen door.
het vreemde was dat aan de andere kant het dorpie uit, geen tolheffing
voor inkomend verkeer was.
affijn gevonden, de man heeft een hok met allerhande kippen en inderdaad ook
die ik wil, zogenaamde leghorns, een soort die als het goed is het hele jaar door legt, alleen de ruitijd niet.
de man vertelde mij dat ze eind 2006 geboren waren en dat ze al goed aan de leg
waren.
mooi dacht ik, precies wat ik zoek, het hele spul in drie verhuisdozen gestopt,6kippies en op huis aan, onderweg waren ze mooi rustig.
thuis gekomen hup het hok in, ze vonden het wel mooi geloof ik.
om niet te ongeduldig op de eieren te wachten besloten we smiddags te gaan vissen.
schitterend weer en leuk gevangen, ik zei tegen danny, ik denk dat als ik straks thuiskom het eerste eitje er wel al is.
en ja hoor, ik kom thuis en er ligt een ei.
er was in iedergeval 1 kippie aan de leg, dit heeft een week of drie geduurd met zelfs wel eens twee eieren op 1 dag, deze soort kan er twee per dag leggen en met 6 kippies zou ik er dus zelfs 12 kunnen verwachten.
niets was minder waar, tot op de dag van vandaag heb ik geen eitje meer gezien.
rarara wat is er aan de hand????

4 reacties:

Berend Peter zei

Wat leuk broeder! Goed dat je nu voor Blogger gekozen hebt, kunnen we elkaar helpen! En wat die eitjes betreft heb je gewoon pech, maar ze komen vast wel weer.

Anoniem zei

Ik heb er geen verstand van, maar moet er geen haan bij?

jan zei

nee er hoeft geen haan bij sista,het werkt bij kippen net zoals bij mensen, de eitjes worden altijd aangemaakt (alleen oude kippen en mensen niet) en een haan / man mag bevruchten maar echt noodzakelijk is dit niet om een eitje te leggen.

Anoniem zei

Weer wat geleerd!