woensdag 23 januari 2008

vacantie in blaricum


een aantal jaren ben ik met pa en ma naar blaricum op vacantie geweest, helaas heb ik daar alleen deze foto van, ik moet hier een jaar of 9/10 zijn ofwel 1962/63.
gelukkig kan ik me nog wel herinneren hoe ontzettend fijn ik het daar gehad heb als jongetje uit de grote stad.
deze foto is genomen in de achtertuin van ome jan en tante dineke, ome jan was de broer van mijn moeder.
ernaast was de boerderij van de gooier, een feest voor mij, koeien een oude Tford als trekker en melken met de hand, ik heb er toch een hoop geleerd zoals hard werken, samen met de zoon des huizes heb ik stenen zitten bikken voor een nieuwe stal, nieuwe stenen waren te duur en ik kon er een grijpstuiver mee verdienen, ook het hooien was erg leuk en gezellig.
elke ochtend een vers kannetje melk alleen gezeefd en met een dikke laag room, ik mis dat nog wel eens als melkdrinker.
op de achtergrond zie ik ook het achterbankje uit de lelijke eend staan.
kortom, ik zou het allemaal voor geen goud hebben willen missen.

4 reacties:

Berend Peter zei

Dat was echt genieten daar, een heerlijk huis met fantastische tuin. Wie zijn die anderen, O en Hanneke?

jan zei

zou kunnen bp maar kan het niet zien of herinneren, misschien weet o het.

Anoniem zei

Ik zie helemaal geen anderen.

Berend Peter zei

@ de Sista,
vergroot de foto en kijk achter het voorwiel van de step. Benen en een krullebol!