donderdag 24 januari 2008

help ze noemen me ed stoop


lekker miezerig weer vandaag, vissen dus met de vrienden.
even de oude polder op zoeken is het plan,dat vind die ouwe
ook wel leuk, dat ben ik dus, zo gezegd zo gedaan, hup
richting vinkeveen, dwars door swiebertje land als het ware.
nou word ik nog al eens aangevallen dat als we ergens
aangekomen zijn ik altijd als eerste aan het vissen ben en
dat vinden ze dan niet eerlijk,hhahahhahhahhahh we lopen
elkaar dus lekker op te naaien en op scherp te zetten en
verdomd als het niet waar is maar, ik zou bijna zeggen
natuurlijk hha, kreeg ik op de eerste stek al een aanbeet en
een gehaakt exemplaar die weer lost wist te komen, nu vis ik
graag met een eenvoudig ouderwets spinnertje van
tweeeneenhalve euro en de mannen hebben liever een meer
trendy kunstaas wat beduidend duurder is en dan vinden ze het
natuurlijk niet leuk als die 'ouwe' zo van start gaat, ed
stoop beginnen ze te roepen, met je kutspinnertje hahhha, let
wel dit gaat lachend, maar goed, waar we lopen is het erg
druk met verkeer dus verkassen.
onderweg meer van dat stoop gezeur en ik denk ik wacht wel ff
met gooien totdat de vrienden een paar worpjes hebben gedaan,
voor de zekerheid vraag ik lachend aan danny, kan ie, ja je
mag, ik doe en bam, meteen raak weleswaar niet groot maar wel
lachen natuurlijk, voor mij, ik denk een ruime halve meter,
klinkt beter toch.

de verwachtingen werden nu natuurlijk meteen wat naar boven
bijgesteld, althans door mij optimist die ik ben.
nog een paar hotspots maar niks, koen verspeelde zelfs twee
keer zijn kunstaas in de struiken en het riet, maar had wel
een leuke volger, en iklater ook mijn geliefde en gehate spinnertje, kan wel janken
hahhha,we zijn ondertussen toch al wel een uurtje of wat
onderweg, met veel regen en drassige soms zelfs drijvende
grond, dus rustig aan door het naarderbos weer richting huis
met nog een paar leuke hotspots alwaar danny zijn aas
verspeelde en ik ook en waar koen toch een mooi dik snoekie
van wel 61cm. wist te scooren wat ook meteen ons laatste
vangst zou blijken te zijn, al met al toch een heel leuk
daggie, naar huis ik ben kapot maar tevreden.

mooitje koen.

3 reacties:

Berend Peter zei

En toch kijkt Koen niet erg gelukkig!

Berend Peter zei

En wie is Ed Stoop?

Anoniem zei

hahhaha ik was toch wel gelukig hoor timberman het was nogal nat en koud die dag en daar komt bij een echt fotogenie ben ik ook niet hahhaha
groet koen.

Ps. was een toffe dag edje