dinsdag 29 januari 2008

ratje


al een tijdje geleden ontdekte ik een ratje in de tuin en onder de
tegels in het tuingereedschap hok, ik heb daar ook voer voor de
kippen maar daar kon ie mooi niet bij, normaal zou ik niet zo'n
moeite hebben met een ratje wat op zich een heel mooi beestje is
maar het nare is dat ze nooit lang alleen blijven.
ik heb dus een aantal weken een paar valletjes neer gezet wat geen
resultaat opleverde want behalve mooi is het ook nog eens een
intelligent beestje, de ene keer gooide hij gewoon zand over het
valletje de andere keer liet ie het dichtklappen en at dan het aas
eruit, ik moest er wel om lachen.
de laatste week valt het me op dat ie er niet meer is, misschien
was ie het zat dat ik elke keer zijn gangetjes dichtgooide maar het
kan ook een kat zijn die er werk van heeft gemaakt.

ben dus maar begonnen met herstelwerkzaamheden in de tuin en moet
een aantal planten eruit halen om de gangen eronder te vernietigen
want het heeft geen zin eventuele kraamkamers intakt te laten, het
beestje heeft behoorlijk huisgehouden maar de schade is wel weer
hersteld, kon meteen de planten scheuren, kan ik weer iemand blij
mee maken.

3 reacties:

Anoniem zei

Op geruimd staat netjes. Gelukkig dat ie alleen maar in de tuin huisgehouden heeft, want binnen lijkt het me bepaald geen pretje. Wij hebben eens een nest muizen in een kist met kussens gevonden. Was niet erg plezierig.

Anoniem zei

Je hebt gelijk, een rat blijft nooit alleen! En inderdaad voor vallen en klemmen zijn ze veel te slim. Het is niet leuk, maar de enige manier om er af te komen (als ze terug komen) is gif. En dan niet wat je tegenwoordig bij de Boerenbond e.d. koopt, maar wat ik hier nog bij de gemeente kan halen: dat roze graan! Streng verboden...maar afdoende.

BP

jan zei

wil niet met gif werken er lopen nog wat andere beestjes ook in de rondte.
ik heb in de vorige woning een muisje gehad op drie hoog en tot op het voeteneind van mijn bed, hij werd steeds brutaler, was wel grappig met die oortjes boven me tenen .