woensdag 29 juni 2011

ff vissen voor de storm

gisteren,ik zit niet al te ver van huis want je weet maar nooit, het is bloedheet, broeierig en er is noodweer op komst althans dat zegt het weermannetje en in belgie en rotterdam is het al zover met hagelstenen zo groot als een pingpong balletje maar hier is het nog droog en windstil, de stilte voor de storm zullen we maar zeggen.
ik zit nog geen half uur en heb net een voerplek gemaakt aan de overkant van de sloot, of ik hoor iets van een bootje aankomen, het stekkie waar ik nu vis is niet bepaald water voor motorboten, hooguit een kano, het is ook geen gewoon bootje maar een leliemaaier/vernieler.
dikke peg, ik weet het niet maar ik denk dat ze die gasten uitzoeken op onbeschoftheid, ik heb een paar jaar geleden al meegemaakt dat zo'n mannetje terwijl hij ons aankeek gewoon door onze lijnen voer, deze keer stopt ie wel maar naar zijn zin haal ik niet snel genoeg mijn lijn binnen en hij begint te snauwen dat ik op moet schieten, dat moet je tegen mij niet zo zeggen want dan word ik pissig en doe ik juist rustig aan, uiteindelijk gaat hij verder met het vernielen van de lelies en blijft hij onnodig lang in het hoekie rondvaren, hij kan daar niet verder, met dat ding komt hij niet over het watervalletje, dan nog maar een keer voor mijn neus langs, nog een rondje om het meerkoetennest, wat nu los drijft, dombo.



is ie eindelijk weg begint het te regenen dat het giet, beet heb ik nog niet gehad maar toch blijf ik zitten, het water verdampt zo snel dat ik niet eens echt nat word



na nog wat buien hou ik het voor gezien, ik hoor gerommel in de verte dus naar huis, thuis aangekomen schijnt het zonnetje weer volop, ik hoor van elva dat het hier niet geregend heeft, mijn huis is nog geen duizend meter van de stek waar ik net heb zitten vissen, ik heb zes buien gehad en de laatste was heftig maar hier is geen druppel gevallen, uiteindelijk viel het hier allemaal reuze mee, ook sávonds was het niet dat je zegt van wauw wat een heftig noodweer.
puk heeft zelfs de hele avond onverstoort buiten onder het afdakje op een stoel, liggen kijken naar het onweer.

4 reacties:

de sista zei

Wat gek, hè, dat buien zo plaatsmelijk kunnen zijn, maar Rob zei het al: "Waar valt de laatste druppel van de regenbui?"

Is dat bootje die alles vernielt van de gemeente?

jan zei

of de eerste

jan zei

dat bootje is in iedergeval door de gemeente ingehuurd

de sista zei

Ik doelde op Robs blog http://delaatstedruppelvandebuivaltwaar.blogspot.com/2011/05/snippers-van-een-dag.html


Maar waarom wil de gemeente die waterlelies weg?