dinsdag 21 juni 2011

dammetje 2

na het werk van gisteren was het vandaag tijd voor het stuwdammetje, eerst heb ik een uurtje met steentjes lopen klooien en zodoende uitgepield tot hoe hoog het dammetje mag komen, en daarna ben ik weer gaan plakken met cement en kiezels/keitjes, ook heb ik de laatste lage plek in het stroompje opgehoogt met een moppie cement en wat keitjes.



al een hele tijd ligt er een stukje wat op marmer lijkt als waterbakje voor de vogels, de vogels konden het niet eens meer vinden, het was kompleet weggegroeit, nu kan ik dat mooi gebruiken en heb ik het omgedraait in het dammetje geplakt



als het goed is loopt het water er straks helemaal over zodat er een piepklein watervalletje ontstaat, ik bekijk dit alles met ogies op een kiertje en van dichtbij, zo lijkt het heel wat, moet verdorie wel weer wachten tot morgen om te testen

2 reacties:

de sista zei

Jouw tuin is er ook een die door kierende oogjes gezien moet worden. En door kabouters. Stel je voor dat je een mier bent en door dat hele oerwoud moet ploegen...

jan zei

zo is het, door zulke oogies is het een groot avontuur.