maandag 20 juni 2011

stuwdammetje

zo speelt de een met een vlieger, de ander met zijn treintjes
en ik met mijn vijvergebeuren, wat ik nu aan het maken ben is zowel leuk als nuttig, ik ben een stuwdammetje aan het aanleggen in het stroompje, als het water wat hoger staat kan er wat meer grind in en word de vijver nog beter gefilterd.



allereerst, uiteraard onder toezicht van kaboutermans, moeten er plantjes en grond verwijderd worden tot dik onder de rand van het betonnen riviersegment, waarna de heleboel natuurlijk beregent wordt en aangestampt, stampeeeeeeeee



daarna word er een laag zand gestort, uitgevlakt door de zandschuiver van dienst en weer aangestampt



als na al dat gestamp de boel nog een keer beregent is is het tijd voor de kiezels, witte ongewassen kiezels, mooi verdelen en een beetje stampppeeeee



het is bijna zonde om over dat bijna maagdelijk wit de cementslurrie uit te gieten maar ja wat mot dat mot, hop met die slurrie en trillen met die hap, mooi tussen de kiezels en weg zijn ze, hehe ff zitten, koffieeee



en met dat ik een bakkie drink is kaboutermans de hele boel een grondige inspectie aan het geven, ik hoor hem goedkeurend brommen



na de koffie en als de slurrie aan het indrogen is word het tijd de keitjes in wat verse moppies cement op de slurrie te plakken, al doende verhoog ik de randen van het stroompje en ook aan de overkant plak ik nog een paar keitjes en is er nog maar 1 wat lager gebleven wallekantje maar omdat ik niet veel meer dan drie cm waterverhoging is het wel spannend om er een laag stukkie in te houden



voor vandaag heb ik genoeg geplakt en laat ik de hele zooi drogen tot morgen, dan ga ik kijken tot hoe hoog het water mag komen en breng ik de stuw aan, in dit geval een constructie van cement en keitjes, we gaan het zien op het moment dat ik er mee bezig ben hoe het gaat worden
ps de dame op de achtergrond is elva, die is acht weken geleden verkeerd van haar fiets gestapt en inmiddels geopereerd aan haar meniscus en zit nu even bij te komen op haar rollator hahahah, hhummm sorrie elva , smile!!!!!!

2 reacties:

de sista zei

Ik dacht al "wie is dat?!"

Wordt een degelijke dam, lijkt me. Ar was laatst ook al aan het beregenen. Maar wat doet dat oranje autootje daar? Stampen?

jan zei

nee, schuiven hahhaha