woensdag 22 juni 2011

ODE aan PUK

even een ode aan PUK, hij is hier nog geen week maar voelt zich al helemaal thuis en gedraagt zich voorbeeldig, niet te geloven, ik was bang geen vogel meer in de tuin te zien, maar alles wat ie wegjaagt zijn eksters en kraaien, die vind ie lastig denk ik, de kippen laat ie met rust en als amy en bobbie hier zijn begroet ie ze en trekt ie zijn eigen plan, de deur staat open de hele dag maar ik hoef me geen zorgen te maken, meneer weet waar die nu woont, hij is vaak binnen lekker op de bank of in mijn luie stoel, hij begrijpt me en laat me als het moet, komt een knuffel halen als hij denkt dat ik die ook kan gebruiken, gaat sávonds laat nog effe lekker buiten op een stapel sten naar de nachtvlindertjes kijken en als ze te dicht bij komen haalt ie uit maar van ze stapeltje afkomen doet ie niet, hij is tenslotte ook de jomgste niet meer.



en als je die kop bekijkt zie je wel, hem maak je niets wijs,
kortom een super kat, ik ben trots op je PUKKEDOOS

tot zover mijn ode aan puk (voor vandaag).

2 reacties:

de sista zei

Wat een prachtfoto. Die ogen!

Berend Peter zei

Kostelijk die cynische blik, zo van: mij maak je niets wijs.
L.