dinsdag 21 juni 2011

musjes leed

voor ik gisteren aan het stuwdammetje begon was er eerst nog dit musje, het is niet normaal dat je er zo dicht bij kan komen dus is er wat loos met het musje, in eerste instantie dacht ik dat het het eerste slachtoffer van puk was, maar die taalt niet naar kleine vogeltjes, eksters en kraaien is meer zijn pakkie aan.



eerst wat foto'tjes en dan even kijken wat er loos is, maar dat ging toch even niet door, toen ik het op wilde pakken ging het er vandoor, onder de planten schuilen.



een uurtje later kon ik het wel pakken, veel zag ik er niet aan, het beesie leek volkomen uitgeput en ik heb het met een nat stukkie brood in een oud voederhuisje bovenop het kippenhok tussen de druiven bladeren gezet in de hoop dat het wat kon aansterken, maar helaas heeft het niet mogen baten en is het musje overleden en ligt het nu onder een plag gras te recycelen, ja het valt niet mee voor een jong mussie!!

2 reacties:

de sista zei

Zo gaat dat in de natuur, maar aan jou heeft het niet gelegen. Was wel een mooie photo opportunity!

jan zei

ja net als met die torenvalk wat achteraf trouwens een sperwer blijkt te zijn geweest en die was wel gezond, had alleen maar honger