zaterdag 25 juni 2011

het zonneterrasje

de afgelopen winter heeft het af en toe behoorlijk gestormt en heeft de druif langs het hek verschrikkelijk op z'n donder gekregen, het hele zooitje werd door bamboe stokken overeind gehouden maar met die stormen is het tegen de vlakte gegaan en heb ik een noodverband moeten aanleggen ofwel met nog meer bamboe en touw de boel een beetje bij elkaar gehouden, tot gisteren toen ik in een keer een bevlieging kreeg en s'middags om een uur of twee besloot er wat aan te doen.



daar ik al een tijdje met het iedee van een zonneterrasje in mijn kop loop en al de nodige materialen verzameld heb, hoewel ik achter af toch nog een paar plankies te kort kom,maak ik een hek waar ik later tegen aan ga straten voor het terrasje, maar nu eerst de druif redden, kreeg al klachten dat het zonde is voor de druif dat ie er zo bij hangt.
ben tot kwart over negen sávonds bezig geweest en het resultaat is daar, hoewel nog niet klaar de druif is gered en puk vind het nu al een gezellig stekkie zo te zien



de druif weer opgebonden en daar waar het tafeltje met kaktus staat moet het gras er uit en het zand en steentjes er in, maar eerst moet het oude paadje wat ik een jaar of vier geleden gelegd heb er uit, het is bijna helemaal verdwenen onder gras dus echt mooi is het toch niet meer, die zelfde steentjes gaan weer in het terras en het gras van het terras plekje gaat weer op de plek van het pad, recycelen maar, maar dat voor later, mijn rug geeft het op voor nu en het is tijd voorrrrrr



ja na gedane arbeid is het tijd om me zelf te verwennen met een duveltje, wat zal die smaken, reken maar, proost!!



vandaag pokkeweer dus blijf lekker binnen, ook beter voor mijn rug.

1 reacties:

de sista zei

Niet alleen ontzettend gezellig, maar ook erg mooi. Wat boft die tuin toch met jou!