zaterdag 31 mei 2008

eigenwijs dat ik ben

ja u bent niet de enige die mij eigenwijs vind, dat vind ik zelf ook en moet dat dan ook wel eens bezuren zoals bijvoorbeeld gisteren, het water roept me en het regent al de hele ochtend buitje voor buitje en toch stap ik met mijn hengels op het fietsie want ik denk het klaart vast wel weer op, enig optimisme kun je me niet ontzeggen maar waar ik het vandaan haalde weet ik niet, het is alleen harder gaan regenen en zelfs gedonder in de verte, normaal pak ik dan in en ga naar huis want onweer en carbon hengels gaan niet samen zoals iedere sportvisser wel weet maar het was ver weg en een beetje regen krijgt mij niet zomaar naar huis ondanks dat ik geen regenjas heb maar wel een vuilniszak, snel een paar gaten erin en aantrekken maar, blijf ik toch gedeeltelijk droog en blijf stug door vissen, vang een paar voorntjes maar daar blijft het bij en na 7 uur vissen heb ik het wel gezien en de meerkoeten hebben weer een heleboel te eten.

vandaag al niet minder eigenwijs en weer vissen op het moment dat ik weg ga is het lekker warm en ik vind alleen een Tshirt wel genoeg nou dat heb ik geweten, eerst was het heerlijk maar na een uurtje begon het toch weer te spetteren en veel leven had ik ook nog niet gehad, 1 rooie reier slechts maar weer geef ik niet op en doet een vuilniszak weer dienst als regenjas,vis vriend koen komt met erelid Wanda langs wandelen om mij even een sleuteltje te brengen, het gaat nog harder regenen en we staan wat onder de boom enigzins droog te babbelenmet een schuin oog op de dobbers, en ja heel traag maar zeker er is beweging, het duurt niet lang of er word wat harder getrokken en ik zeg, dat is zeelt en jawel hoor zeelt, ik vraag koen mijn cameraatje te pakken en een shot te nemen als ie nog in het water is, nu kent koen mijn cameraatje niet zo goed dus ik heb haar al bijna in het net als ie afdrukt, maar toch een aktie foto.

daar komt ie dan, regelrecht het net in, let op de outfit van de visser, ik dus in een vuilniszak, het ziet er niet uit maar wat kan het bommen het is harstikke leuk dat ik haar juist nu vang waar Wanda en Koen bij zijn, spannend toch!

dan volgt het voorzichtig onthaken en poseren voor de foto waar overgens de zeelt niet erg goed opstaat daar ze nogal glibberig en sterk is maar daarintegen ik niet beter, allerminst charmant.

heb daarna toch nog twee uurtjes gezeten maar niets meer gevangen kortom genoeg geweest en naar huis, de maag knort.

7 reacties:

Berend Peter zei

Dat geduld heb ik zeker niet, maar die zak staat je wel goed !

jan zei

ik neem aan dat dat van die zak als kompliment bedoeld is en geduld iseen schone zo niet natte zaak

Anoniem zei

Je weet er weer een spannend verhaal van te maken. Ik heb veel gewandeld met een vuilniszak in mijn rugzak want dat is veel lichter. Maar jij eigenwijs?! Huh!

Anoniem zei

Kan je nog even uitleggen waarom carbonhengels en donder niet samengaan? Trek je daar de bliksem mee aan of zo? Dan lopen al die lui die op zo'n superlicht carbonfietsje de Ventoux opgaan groot gevaar want het kan hier behoorlijk spoken.

jan zei

hoi sista, ja het is inderdaad zo dat carbon bliksem aantrekt en al helemaal aan de waterkant, die fietsers hebben rubber bandjes en maken minder contact met de aarde en lopen daarom minder risico hoewel het volgens mij gevaarlijk blijft daar carbon uitstekend geleid.

Anoniem zei

Aan die rubberen bandjes had ik niet gedacht, maar ze zitten niet in zo'n kooi van Faraday, zoals in een auto. Het is vast wel gevaarlijk. Ik zal het eens aan een renner vragen. Maar ik zou so wie so bij hevig onweer naar binnen gaan.

Anoniem zei

Zo'n jas heb ik ook wel eens gemaakt, als kind in mijn Oma's tuin geloof ik :-)
En ik vind juist dat je er wel leuk op staat, lachje erbij, ontspannen houding ondanks die vis, nee leuke foto juist!