maandag 26 mei 2008

biggen twee

twee dagen nadat ik mijn eerste zeelten van dit seizoen ving ben ik met vv danny weer naar ons favoriete stekkie gegaan, hij was twee dagen geleden ook al hier wezen vissen net als ik, alleen was ik in de middag tot een uur of zeven en hij om kwart over zeven tot donker en heeft toen ook een zeelt weten te landen, dat gaan we vandaag weer proberen, nu om een uur of half zes s'middags.


zoals gewoonlijk eerst uitpakken en aas strooien,weer maïs, en ja hoor daar zijn ze weer, de meerkoeten, waar ik altijd probeer ze met een stuk brood naar een andere plek te lokken heeft danny een andere oplossing, hij voert ze rond tot ze genoeg hebben, althans dat is zijn theorie waar ik mijn bedenkingen over heb daar ze in mijn ogen onverzadigbaar zijn, je ziet ze als het ware groeien en nog meer honger krijgen, toch lijkt het succes te hebben en zitten de jonkies vol en worden naar het nest gebracht aan de overkant


na een eerste voorntje voor danny en nog een uurtje geduld kreeg danny een stevige aanbeet en sloeg een mooie zeelt aan de lijn die een fel gevecht leverde maar het toch tegen danny moest afleggen en in het net belande, met een smile laat danny zijn vangst zien, nu jij nog zegt ie en ik weet dat hij het meent dus ik gamijn best doen.


de uren verstrijken en de lucht raakt meer bewolkt, ik vang een mooi voorntje, en weer is het wachten, krijg een aanbeet en sla mis, het was een zeelt op zeker maar gezien heb ik hem niet, ook danny slaateen keer mis en een grote kolk tussen de lelie bladeren in het water geeft aan dat het weer een grote zeelt zoniet karper was, door het mis slaan zit danny vast in de boom boven ons, dat kost hem zijn tuigje dus moet er een nieuwe op.

na nog wat geduld en bijna donker krijg ik nog een kans op mijn vaste stok en ja hoor het is raak en de spanning stijgt, vooral op de lijn en met een leuke dril weet ik de zeelt te landen en kan ik hem nu vol trots laten zien en omdat danny er ook is sta ik zelf deze keer ook op de foto, vind persoonlijk de vis mooier, maar toch.

al met al was het weer een geslaagd visavondje en is het ook al weer 10uur s'avonds en tijd om naar huis te gaan.

5 reacties:

Anoniem zei

Leuk verslag, Jan! Ik wist niet dat jullie 's avonds ook visten.
Dat je dan die dobber nog ziet! Of doe je het op gevoel?

Anoniem zei

Jeeeetje Jan wat een Joekels!! Met m'n vader hebik als kind best vaak gevist, maar zóiets heb ik nog nooit 'live' gezien! Hooguit op de markt tussen het ijs (maar dat waren vast andere vissen :-))
En wat een goed idee van Danny :-)

Berend Peter zei

De vis is mooier daar heb je gelijk in, maar ik ben blij je weer te zien!
Het lijkt mij ook een hele mooie plas waar jullie vissen. Begin er bijna zin in te krijgen!

jan zei

ja sista wevissen sávonds en soms ook s'nachts
dit waren zeker niet de grootste maar wel hele leuke en sterke vissen jolie en wat die koeten betreft was ik vergeten te melden dat pa en ma nog regelmatig ons aas kwamen pikken nadat het spul op nest lag
en bedankt timberman maar bedenk dat ik zelf ook vis ben, vissen zelfs hahaha en zeker een mooie sloot en wat let je ga een keer mee.

Anoniem zei

Hihi Jan, vissende vissen :-) En de meerkoeten zijn daar dus brutale vogels!