dinsdag 13 mei 2008

tijd voor het bootje

het mooie weer is nog daar, druk weekie maar toch maar aan het bootje beginnen, niet in de laatste plaats omdat neef ruud vanavond komt helpen schuren, eerst het door de sista gehate oranje zeiltje er af en met de bijtel eerst de oude te laat geplakte polyester verwijderen,met de van ruud geleende machine de te repareren plekken schoon schuren, gaatjes opruwen en vetvrij maken om geplakt te worden pfffff warm, ff een bakkie in de schaduw.

om overal goed bij te kunnen moet ook de rubber stootband (op de foto hieronder) verwijderd worden wat overgens een kwestie van een paar parkertjes is, na ook de roer bevestiging te hebben verwijderd ben ik wat met polyester gaan rommelen en heb ik de lichte schade met behulp van wat glasvezel kunnen herstellen, alleen is die takkezooi zo dun dat het niet als plamuur te gebruiken is, het loopt zo weg zonder glasmatje, maar het is ook heel snel hard en zodoende snel te schuren waarna er weer een beetje opgekwast kan worden, hummm toch maar een plamuurtje scoren.

een uur eerder dan afgesproken is ie er al, neef ruud, met vriendin en goede zin het karwij te klaren

nog voor hij zijn koffie ophad was ie al aan de gang, wat wil ik nog meer, mijn armen doen nog zeer van vanmiddag dus ik ga maar even met z'n vriendin babbelen of zij met mij we kenden elkaar nog niet maar het was meteen gezellig, waarvan geen foto.

wat een mazzel heb ik weer met zo'n doorzetter van een neef, zonder stoppen gaat hij door, mijn geroep van koffie of wat anders kon hem niet lostrekken van het schuren.

en wat is er nu beter dan met een lach op je gezicht het laatste stukkie te doen en klaar te zijn op de tijd dat je zou komen, bedankt ruud en op naar de volgende ronde.

4 reacties:

Berend Peter zei

Dat is een goed begin, denk erom dat je niet te veel harder gebruikt met dit warme weer.Polyester auto-plamuur voldoet. Lekker die hulp.

jan zei

vind ik ook en ik zat ook aan autoplamuur te denken, kun je mooi glooiend schuren, daarna een antifaulinglaag denk ik en inderdaad zonder hulp ben je een stuk langer bezig en als je mee wilt varen zoals ruud kun je beter ff helpen des te eerder ligt ie in het water, toch?

Berend Peter zei

Denk er ook aan, als je die rvs strip (kiel) weer terugzet eerst wat watervaste kit in de schroefgaatjes te spuiten en de strip zowiezo sil.kitten! Zat er ook onder.En vergeet het rubber van het midzwaard niet!

Anoniem zei

Geholpen worden is leuk, maar als de helpers zoals R en K er ook nog vrolijk bij zijn, is het helemaal geweldig.