zondag 11 mei 2008

laatste stukkie tuin word aangepakt

ondanks dat ik gisteren even in stilte heb herdacht is er wel het een en ander gebeurd in het laatste stukkie van de tuin waar nog geen actie was ondernomen behalve dan de voorbereiding afgelopen winter, ofwel het pad geruimd en er een zandplaat van gemaakt, daarna de lege boottrailer erop en wachten op beter weer en visvriend koen.
gisteren was het dus zo ver, het was niet alleen beter weer zoals we allemaal meemaken, het was bloedheet uit de wind in de zon, arme koen maar we zijn natuurlijk niet van was gemaakt dus eerst maar alle resterende tegels bij de keukendeur eruit geraapt en afgevlakt, tijd om even te tjillen en wat eten en drinken.
ondertussen draait de zon door en is het stukje bij de keuken deur al in de schaduw, heerlijk om in te werken, natte handdoek in de nek en gaan.


normaal zou ik dit zelf hebben gedaan maar ik heb last van mijn armen en mag niet te zwaar tillen (is geen smoes) maar gelukkig is koen daar om te helpen en mag ik van hem weinig doen, heb met hem te doen want zelfs in de schaduw loopt het kwik tegen de dertig graden.



weer even een pauze, min of meer verplicht daar er op eens allerlij mensen even op bezoek kwamen en ons het werken, lees koen, onmogelijk maakten, wel gezellig.



het werd al snel later en later en gelukkig heeft koen karakter en heeft ie het paadje totaan de schuurdeur er helemaal ingelegd en is het nu aan mij de afwerking te verzorgen wat ik ook ga doen maar eerst kijken naar de F1 in turkye, wat goed uitkomt want dan is er daar weer heerlijke schaduw.



moe maar voldaan ligt ie ff uit te puffen, bedankt koen, volgende week even lekker vissen vriend, stuk minder vermoeiend.

4 reacties:

Anoniem zei

Wat heb je een grote tuin, ik zie telkens weer hoeken die ik niet eerder op de foto zag :-)
Wat een kei van een helper, die Koen! Lastig van je armen, dat ze je in de steek laten, beterschap ermee! (Wat ik niet helemaal snap is of je nu naar turkije gaat, of dat het iets op de tv is, maar dat ligt aan mijn beperkte f1-kennis ;-))

Berend Peter zei

Soms is het leuk dat er TV is jolie dan hoeft Visvriend niet naar Turkije om de F1 te zien. Helaas (?) ben ik de race totaal vergeten, te druk met de tuin en m'n blog. Maar het schiet lekker op Jan, ziet er goed uit, kan ik Koen niet eens lenen?

Anoniem zei

Hulde aan Koen en dat ie er bij kan blijven lachen! @Jolie: het gaat om formule 1 autoraces. Dat vreselijke gegier vindt Jan leuk.

rob hogen esch zei

DAT ZIET ER EEN STUK BETER UIT .