maandag 12 mei 2008

boottrailer plekkie

na het straatwerk van vv koen is het mijn beurt, eigenlijk zou het gisteren al gebeuren maar zoals zo vaak kwam er wat tussen, maar goed zo snel als de schaduw het plekje vandaag wat koeler maakte ben ik aan de slag gegaan, eerst met de trailer door het zand een afdruk gemaakt om daarna de wielbasisafdruk met tegels te bestraten.
waarna ik het grind, wat de openvlakken onder en rond de trailer moet bedekken, eerst even goed uitspoel door een aantal gaten in de zakken te prikken waarna de slang er ingehangen word, dat spoelen is echt nodig daar het grind niet gewassen is en erg vuil, ook voor andere doelen altijd het grind spoelen, planten kunnen slecht tegen het vuil wat tussen het grind zit.



het is altijd moeilijk in te schatten hoeveel zakken grind je moet halen, in mijn geval waren de 6 zakkies (150kg)net genoeg om het plekje onder de trailer te bedekken heb er dus nog zeker een stuk of 10 nodig om het af te maken
onder het grind ligt natuurlijk antiworteldoek, voorkomt dat het grind in het zand verdwijnt en houd het onkruid zo goed als weg, tussen het grind zal best wel wat omhoog komen maar dat pak je er zo uit.



maar voorlopig staat ie op zijn plek en word het zaak dat de boot erop komt, het is al met al meteen toch een stuk netter.

de iris hieronder stond gisteren nog in de knop.

de kraai komt regelmatig een droog stukkie brood in de vijver dopen, mooi om te zien.

van mijn lieve dochter kreeg ik afgelopen winter een amarilles, een plant die je eigenlijk binnen moet opkweken maar ik was hem vergeten tot ik em een paar weken geleden in de achter kamer terug vond, hij begon al uit te lopen en ik dacht naar buiten ga je en doe je best maar, en zie

3 reacties:

Berend Peter zei

Komt er goed uit te zien, maar waarom grind tussen de tegels, lekt de boot olie?
Die Amaryllis kleurt goed tussen dat donkere blad.

jan zei

nee hij lekt geen olie maar er kan nu ook geen water komen te staan en daarbij heb ik niet genoeg tegels en is grind goedkoop.
ja schitterend die Amaryllis beschut en wel.
hoe is het met het gras wat je zaaide, ik heb nu een paar sprietjes

Anoniem zei

Slim, dat grind en het staat nog leuk ook. Hier zijn de irissen ook in bloei, maar ze zijn bleek-blauw.