donderdag 8 mei 2008

de slopers

na even een paar weken blogrust heb ik er weer zin in, maar waar te beginnen, niet geschreven betekent natuurlijk niet dat ik stil gezeten heb, zo ben ik natuurlijk nog steeds druk doende met het vijvergebeuren en vooral er omheen, kleine stukjes verbouwen, aanpassen en nieuwe gekregen plantjes zetten en hier is het waar de slopers zich in het gebeuren mengen.

wie van de flora en fauna houd vind natuurlijk vogels in de tuin een must, dat is bij mij niet anders en met genoegen kijk ik elke dag weer naar de verrichtingen van de mussen de merels en alle anderen die mijn creatie bezoeken.
daar het nu de tijd is van nestjes maken en voeden van pasgeborene is het een drukte van heb ik jou daar en heb ik in de gaten dat het aanleggen van een paar modderige gedeeltes met planten toch beter buiten het broedseizoen kan gebeuren daar de slopers, hier bedoel ik die prachtige merels, druk bezig zijn met hun nest en daar maar al te graag mijn moddergebiedje plunderen en er echt een zooitje van maken,

met plantjes en al word de modder naar het nest gevlogen, werkelijk af en aan vliegen ze echt harde werkers.
met wat steentjes probeer ik mijn aanplant te omringen zodat de merels er niet goed bij kunnen maar echt helpen doet het niet want ze zijn zeer bedreven in het tussen de kieren door het zelfde resultaat te boeken, het is ze vergeven.
met excuus voor de slechte foto kwaliteit

op de foto hierboven zit er van het slopers team er 1 me aan te kijken om vervolgens gewoon door te gaan met slopen, en ik zei de gek sta er bij en kijk er naar en besluit het planten maar even uit testellen tot na de broedse tijd er is tenslotte ook nog wel wat anders te doen zoals de boot vaarklaar maken, de temperaturen om polyester te verwerken zijn daar dus ik hoef me niet te vervelen.

6 reacties:

Anoniem zei

Het is goed je weer aan het bloggen te zien! Om je slap te lachen, zo brutaal als die merel kijkt. Goed idee om te wachten tot ze klaar met hun nest zijn, want dat is ook een goed doel, toch? En wat is er mis met de kwaliteit van je foto's? Volgens mij zijn ze scherp en goed belicht.

jan zei

zeker een goed doel dat gefrut van die merels, ze mogen ook natuurlijk hun gang gaan, met de nadruk op natuurlijk
die foto's zijn in mijn ogen hoewel ik kleurenblind ben afwijkend van kleur, bijf: de middelste is helemaal groen ten opzichte van de onderste

Anoniem zei

Nu zie ik het ook, die groenzweem. Maar het stoort me absoluut niet.

Berend Peter zei

Mooie serie, het is onvoorstelbaar hoeveel die merels mee kunnen sjouwen! Ik kijk uit naar een reportage over het polyestergebeuren.

Anoniem zei

En dan beweerde mijn oma vroeger dat Merels schuwe vogels waren, als dat al zo was, dan hebben ze het in een paar generaties afgeleerd!
Kun je niks neerleggen waar ze opaf komen, strootjes met wat modder ozfo, of komen er dan gewoon nog veel meer op af?

jan zei

hoi jolie ik heb de wijsheid niet in pacht maar zoals ik ze meedogenloos zie plunderen en toch ook een soort eigen gebiedje hebben waar ze niet graag een ander stelletje in accepteren denk ik dat het wolfjes zijn in schaapsklederen net zoals de zogenaamde vredesduif, killers zijn het hahahha