vrijdag 9 mei 2008

overmacht

tja, vertelde ik gisteren even te zullen wachten met verdere vijverbeplanting komt er een gevalletje overmacht mijn geduld verstoren, het baasje van mijn grote vriend odi, een heel grote lobbes van een bouvier laat me een stengel van een mooie vijver gras zien en vraagt of ik belangstelling heb wat ik natuurlijk heb, ik kon het meteen komen uitgraven, het stond vroeger bij hen in de vijver maar die is inmiddels gedempt en het gras staat ze in de weg dus maar even opgehaald met het kruiwagentje en de greep.
op de terugweg even langs elva om haar ook een stukkie te geven voor haar minivijvertje en daarna door naar huis om te kijken waar ik het ga planten.
inmiddels weet ik een plekje maar er is zoveel gras dat ik heb besloten er nog een stuk van weg te geven aan mijn ouwe gabber jos die tegenwoordig een huis aan de dijk bewoont en een hele grote tuin heeft met een flinke vijver alwaar het gras uitstekend tot zijn recht zal komen.


het musje op de volgende foto's liet zich gewillig op de plaat zetten en heeft zeker een uur op het zelfde plekje zitten poseren


daarna volgde een bad in het stroompje, het staartje is nog nat


om vervolgens lekker even in de schaduw onder de planten te gaan zitten relaxen

het laatste plaatje is gewoon omdat ik het een mooi stukkie tuin vind met de huiskamer cactus centraal, dit is de derde zomer buiten voor de cactus die niet echt veel groter maar wel dikker word

6 reacties:

Anoniem zei

Wat wordt die tuin mooi! Zijn de merels nu weg of...?

jan zei

nee die merels zijn nog niet weg maar hebben de kruiwagen met het gras ontdekt, zit nog 1 pol gras in met aarde nog makkelijker voor ze

Berend Peter zei

Ehhhheeee....
'Kwilookweleenstukiegras voor bij mijn bijna verdwenen vijver.

jan zei

Eehhhee timberman
khebnogweleenstukkiegras maar dat past niet in een enveloppie en ben je niet bang dat de kippen het zullen opvreten???

Anoniem zei

Wauw, wat een zonovergoten tuin! Je zou denken dat het mediteraan is, komen je buren niet bij je bedelen bij hen ook zo'n tuin aan te leggen?

jan zei

ben druk bezig met andere tuinen ook en bedelen hoeft niet,het moet wel klikken en die zon wauwwwww auw, nathouden.