dinsdag 13 mei 2008

dikkoppies en zo

eerder dit jaar, ik was erg enthousiast en veel te vroeg met zaaien, zelfs onder glas was het nog veel te koud met zelfs nachtvorst dus de eerste poging ging de mist in maar niet ge treurt ik heb nog meer zaad dus nogmaals proberen en zie er komen zowaar een paar sprietjes van het gezaaide rood/paarse gras "wat ik vorig jaar als stekkie heb gekregen van lindsey" de grond uit, een beetje zielig ziet het er nog uit.
ik hoop dat het de timberman beter lukt het gras op te kweken want veel van het zaad doet het niet, had er wel dertig gezaaid.


maar ik heb toch goede hoop dat het weer net zo mooi word als het plaatje hier onder


ook zaaide ik een paar weken geleden zoete maïs, twee soorten om zelf te eten en voor de kippies, de maïs zaaide ik in twee kweekbakjes onder glas en heb ik twee weken geleden uitgepoot langs het hek

en zoals je kunt zien groeit het behoorlijk.

een paar weken terug berichtte ik over mijn miniswampie en het kikkerdril wat ik er ingooide vanuit de grote vijver anders was er nu niets meer van over daar de vissen zo'n jong dikkoppie als een mals hapje zien, nu in het miniswampie zijn ze uitgekomen en eten zich rond aan allerlei insecten en kleine larfjes die in overvloed in het swampie zitten.



ik denk nog een weekje voor de eerste pootjes zichtbaar zullen zijn, heb ze hier even in een glas gedaan voor de foto en zal dat straks als er pootjes aan komen nogmaals doen

3 reacties:

Berend Peter zei

Dat is bij jou al een stuk verder, zowel het gras als de mais! Tot nu toe zie ik drie grassprietjes en slechts 10 stuks mais van wel het dubbele aan zaad.

Anoniem zei

Wat ontzettend leuk, zoals je dat allemaal zaait en opkweekt! Ziet er prachtig uit!
Het was altijd mijn grote ideaal, maar sinds ik een jaar of zes geleden mijn (huis met) grote tuin (22 meter diep, in A'dam) heb achtergelaten, heb ik de energie er niet meer voor. Met de kinderen zaai ik wel vanalles en nog wat rechstreeks in de tuin, en dat komt ondanks hun dagenlange gehark verrassend goed op :-)

jan zei

ja leuk he zoals het allemaal groeit en veel energie heb ik ook niet maar in de tuin werken geeft ook energie als je er maar lol in hebt.
voor de kids de beste leerschool een tuin, laat ze maar harken en ontdekken een goede basis voor later.