woensdag 20 februari 2008

waterig zonnetje

lekker op tijd opgetsaan, een heleboel te doen buiten, ik wil het kippenhok een stukje groter maken door de composthoop bij de ren te betrekken.
moet dus palen en latten in de tjet (beits in dit geval) zetten maar als ik naar buiten kijk zie ik niets dan een zeer waterig/mistig zonnetje wat niet bepaald bevordelijk is voor het drogen van de tjet.
wel kan ik vast wat voorbereidingen treffen zoals de achterkant van de composthoop met een paar grote grintegels bekleden zodat de schutting niet gaat rotten op zich al een pittig klussie daar mijn rug nou niet bepaald blij is met dat soort acties.
aan de gang dan maar.

4 reacties:

Anoniem zei

Wat een leuk woord, tjet. Dat kende ik nog niet. En weer een prachtige foto. Nog even en de blaadjes zijn wel lekker groen, maar dat fijne patroon van takken zie je dan niet meer. Ennuh...kan je dat lelijke oranje geval rechts er niet afsnijden?

jan zei

dat woordje tjet komt volgens mij bij arjen vandaan lang geleden ik vind het een lekker woord en gebruik het regelmatig maar officieel is het natuurlijk geen woord denk ik.
en dat lelijke geval zal ik in het vervolg proberen te verwijderen of ontwijken ok??

Anoniem zei

Tjet staat in Van Dale hoor! Verbaasde mij ook. Zo erg is dat lelijke stukje niet, maar wegsnijden maakt zo'n mooie foto wel áf.

jan zei

had het al weggesneden maar af??
wat betekent tjet dan??of hat a het ook uit de van dale?