donderdag 7 februari 2008

jongetje gebleven

ergens, rond de jaren zestig begon het bij mij al te kriebelen, bij oma in bentveld zaaide ik mijn eerste zaadjes.
het is geen glas in lood volgens mij maar het lijkt er wel verdacht veel op, nu zou ik me schamen dat te gebruiken.
en begon ik me op een reeds creatievemanier met het groeien en bloeien te bemoeien, de kronkelige stam naast mijn zaaibakkie was voorzien van een kokosnoot waar ik eerst de melk uit dronk en een keep uit zaagde was voor de meesjes een traktatie en is dat nog, nu ik weer een tuin heb hangen er ook weer kokosnoten en als de kokos op is gooi ik er zaden en kaas in.
de regenton op de achtergrond was gevuld met aarde en meestal kwam daar oostindisch kers in te staan, ervoor lagen een paar stompies berkenstam waar wat elvenbankjes op groeide.

een karretje hoorde er ook bij, ik heb er zelfs een garage voor getimmerd tegen het kolenhok aan, ooit vond ik ook een dooie kat die het daar wel lekker rustig vond om zijn laatste adem uit te blazen aldus een wijze oma die me veel geleerd heeft, zeker wat de natuur aangaat.

dat ik het allemaal nog niet vergeten ben mogen onderstaande foto's onderschrijven, ik heb net zoals de laatste twee jaar weer een tijdelijk bakkie gebouwd, dit keer van een bultje stenen die er toch al stonden te wachten op gebruik.
vanmiddag ga ik de eerste plantjes onder glas voortrekken, misschien wat vroeg maar ik heb er een goed gevoel over.

3 reacties:

Anoniem zei

Leuk, die overeenkomsten tussen het vroege begin en nu.

Berend Peter zei

Weet je dat ik mij daar totaal niets van kan herinneren! Die hoek met het kolenhok komt mij volkomen onbekend voor, is dat de afscheiding met Floor? En met jouw nieuwe bak ben je wel heel vlot, maar je hebt groene vingers.....

jan zei

inderdaad dat touwtje is de afscheiding met floor.
in de bak heb ik alleen wild zaad gezaaid wat anders al in de tuin in de grond zou liggen, heb er nog veel meer van dus als het mis gaat gewoon opnieuw proberen.
onderander het zwart/rooie gras