maandag 18 februari 2008

BBBBRRRRRRRRRR lekkerrrr koud he

het kan vriezen en het kan dooien word wel gezegd en terecht, wat een heerlijk weer, lekker koud, schitterend zonnig, ijs op het water en zoals van de week mistig tussen de bomen

gisteren kwam de zon ook weer lekker door en was het uit de wind heerlijk warm en met het ijs nog op de vijver echt een heerlijke winter/voorjaarsdag en het moment om de vogelhuisjes een plekje te geven.
het kleine huisje heb ik boven het raam gehangen, zo op het eerste gezicht misschien niet ideaal maar als straks de druif weer begint uit te lopen zit het toch op een beschermde plek die ik goed kan opserveren, zelfs vanuit huis, kan bijnaniet wachten, heb gezien dat de meesjes al weer de nestkastjes die er al hingen aan het verkennen zijn en niet alleen de meesjes zijn bezig maar als je goed om je heen kijkt zie je de kraaien bezig de vrouwtjes het hooft op hol brengen en vrolijk fluitende merels zijn ook al in de stemming.

het andere huisje heb ik een anderhalve meter van het vorig jaar opgehangen huisje gehangen, het huisje van vorig jaar is bewoont geweest en zal dat waarschijnlijk wel weer worden, alleen zie je het straks niet meer zo goed want de zelfde druif groeit ook aan deze kant en zal dit jaar zeker de boel helemaal groen maken.

en dit is een plaatje van vanochtend 10 uur, het zonnetje is er al weer en terwijl ik dit zit te schrijven zie ik vanachter mijn schrijfhoekje dat het steeds mooier aan het worden is buiten, jammer dat degrond bevroren is anders zou ik de bolletjes een mooi plekje geven maar helaas pindakaas vandaag ff niet.

kan natuurlijk wel straks even lekker buiten in het zonnetje een kippenboek lezen en de kippendames vragen of het allemaal wel klopt wat er in staat.

3 reacties:

Anoniem zei

Dat wordt lekker levendig straks met al die dieren om je heen. Zitten jullie op die twee stoelen naar de kippen te kijken?

Anoniem zei

ja daar kun je goed zitten, straks als alles weer groen is zit je ook een beetje uit zicht, behalve van boven dan maar ik doe net of dat niet bestaat
jan

Berend Peter zei

Een mooie mistfoto en een pracht plekkie voor dat kleine kastje!