woensdag 6 februari 2008

lekker rommelen in de tuin


nu de regen op lijkt te houden en het zonnetje af en toe door begint te komen begint het bij mij weer te kriebelen ofwel de tuin roept.

hoog tijd om eens aan de slag te gaan met de borders, het afgelopen jaar was dat toch min of meer een zooitje, maar met behulp van een paar oude bielzen probeer ik het er iets strakker maar toch een beetje stoer te maken, vorig jaar werd er nogal wat plantgoed kapot gepiest door de honden aan de andere kant van het hekkie, nu komt er wat meer afstand tussen de beplanting en het hek.

er moeten toch ook wel een paar planten gerooit worden om de biels te kunnen leggen, en dan stuntelen met de biels op de kruiwagen, was alleen dus geen foto, maar hij ligt er wel!

de andere bielzen heb ik in het najaar al gelegd maar moest toen stoppen vanwege het nare weer.biels op zijn plek, plant weer terug, een half metertje verhuist maar nu met wat verse aarde en koeiemest weer gesnoeit in de grond wachtend op het voorjaar om dan hopelijk weer als een tierelier uit te lopen.voor de andere planten moet er nog een nieuwe plek gecreeerd wordenmaar daar wil ik nog even over denken, anders moeten ze er volgend jaar weer uit!
als het weer zo lekker blijft ga ik morgen weer verder, bijvoorbeeld met het voorgroei gebeuren.

2 reacties:

Berend Peter zei

Niet alleen dat het bij jou en ons kriebelt, de planten, bomen en struiken hebben er ook last van. Ze lopen als de gek uit!

rob hogen esch zei

nou daar heb ik nog geen last van hoor om in mijn tuin iets te doen als ik er naar kijk heb ik zoiets van nu even niet. komt wel weer als het mooier weer is.