vrijdag 29 april 2011

een middagje vissen in het park

zoals wel vaker even met vv koen vissen op onze stek in het park.
een beetje lichte regen, een vaag zonnetje, het ziet er gunstig uit, we verwachten er allebij een paar zeelten en of karpers te vangen en toe te voegen aan de reeks mooie vissen die we hier al gevangen hebben.
na eerst een brasem geland te hebben scoort koen een mooie zeelt (aka doktersvis)




koen land nog een brasem en een mooie voorn, 4 tegen 0
ik sta nog steeds met lege handen hoewel dat ook anders had kunnen zijn daar mijn tweede hengel met een pieper (beetverklikker met geluid) een meter of vijf van me vandaan opeens begon te gillen, ik snelde er naartoe en probeerde de vis, 100 procent een karper, te haken maar het monster had in een flits een metertje of dertig afgelegd schuin het water over, ik was hem ff kwijt en kon hem helaas niet haken maar spannend was het wel.



een half uurtje later was het wel raak, alleen was dit een zeelt, een schitterend klein maar stevig visje, ze worden ook wel doktersvis genoemd omdat ze een genezende slijmlaag hebben waar andere vissen wel gebruik van maken door tegen ze aan te zwemmen



het ziet er misschien een beetje grof uit met zo'n punttang in de bek maar geloof me het haakje pakte ik er zo uit



kan natuurlijk niet elke foto zelf maken, het gaat hier om het terug zetten van de zeelt en niet om mijn bouwvakkers decolletee hahhahaha



er gebeurt van alles op en in het water, er jaagt grote snoek, we zien een paar keer een grote klappen, schitterend om te zien, er is ook veel andere vis aan het springen en we hebben constant beet en ik vang nog een brasem en een zeelt en weet de dag af te sluiten met een vier tegen vijf zegen, eigenlijk hadden we er veel meer moeten vangen maar goed het was een mooie dag, alleen jammer dat het filmpje dat ik van koen met zijn zeelt aan het vechten dacht te hebben gemaakt niet gemaakt heb, dikke pech
de meerkoet heeft weer een nest en verdedigd dat tot ver in de omtrek, het zenuwe beest racet honderd meter achter eenden en ander watergevogelte aan en si zelfs voor een zwaan nog niet bang.

4 reacties:

Berend Peter zei

Prachtig verhaal, mooie dag en ach... Eentje meer ofminder maakt ook niet uit toch?

Berend Peter zei

Lijkt gelukt... Vanuit mijn luie stoe op het gras! (iPad), maar mail versturen lukt nog niet.

de sista zei

Geweldig verhaal weer, Jan! Je weet het spannend te houden. Ook leuk om over de "doktersvis". Te horen. Was voo mij volstrekt nieuw.

jan zei

en het werkt echt genezend als je de vis in je handen hebt gehad, ik had een splinter in de muis van mijn hand, volgende dag niets meer van te vinden.