maandag 18 april 2011

middagje vissen

gistermiddag eb ik weer eens gaan vissen in het park met vv koen
veel gevangen hebben we niet, alleen wat klein spul, niet de moeite om op de foto te zetten.
gelukkig zitten we op een schitterende stek waar je zonder wat te vangen kunt genieten van alles wat er om je heen vliegt, de schitterende kersenbomen, op de foto die met de witte bloesem, we zitten er ook onder, het hele park staat er vol mee.
ook hebben we weer een ijsvogeltje gesignaleerd en de futen, meerkoeten en waterhoentjes zijn al weer druk met nesten maken en elkaar in de veren vliegen, wat een drukte makers zijn het ook, s'winters zie je ze met honderden bij elkaar in wakken en op de graskanten op zoek naar voedsel zonder elkaar het leven zuur te maken, maar in deze tijd is drie al te veel.
heb ze van de winter ook verwend voor de deur, ik had voor de kippen wat groffer voer gekocht maar die vraten het niet, dus heb ik het aan de watervogels gegeven, zelfs nog een baaltje bijgehaald, 50 kilo heb ik ze gegeven, niet in 1 keer natuurlijk maar met twee kilo tegelijk, is ongeveer 3 minuten vreten voor ze.

ga snel weer een keer naar het park en hoop dan weer een zeelt of karper te kunnen scoren waarvan dan verslag.

2 reacties:

de sista zei

Ha, ha, ik had het verwijderd omdat er een tikfout in zat, maar ik wist niet dat er zo'n pontificaal verhaal zou komen te staan!

Enfin, fijn dat er vv's zijn! Als ik in Amsterdam voer voor de vogels strooi, krijgen we die vreselijke poepende jumbo-duiven, dus ik hang alleen nog wat op als het echt nodig is.

Berend Peter zei

Fantastisch mooi plekkie, geniet ervan.