zondag 24 april 2011

als bij toverslag

zo.n twee weken geleden was het nog een beetje troosteloze kale bedoening, zeker omdat ik net klaar was met het riviertje, veel kale plekken, dus aan het verplanten gegaan, stekken van de varen die ik al zo'n twintig jaar geleden als stekje meenam uit een bos bij arnhem, na eerst zo'n 15 jaar in een cement kuip op het balkon staat ie nu al weer 5 jaar hier in de tuin en groeit ie elk jaar groter en mooier



ik plantte er een aantal stekjes langs het stroompie en heb geheel tegen mijn gewoonte in een paar plantjes op de markt gekocht, zoals daklook en Sedum (thanks timberman) om tussen de stenen te planten, gewoonlijk wacht ik tot ik van iemand een paar planten of stekken krijg maar nu kon ik niet wachten, groen moet het worden en snel graag hahhah




nou en snel gaat het



het groeit als het ware tegen de klippen op



over al steken de varenstekken hun prachtige kroontjes op



hieronder een avond opname



en deze kikker zit in het donker op de met mos begroeide stenen pot, die al een paar jaar aan de vijverrand ligt, te wachten op een insect




en nu snel weer naar buiten waar het op deze mooie zondagochtend in april al weer een graad of 25 is.

3 reacties:

Berend Peter zei

Ziet er werkelijk prachtig uit, maar ik denk dat je Sedum bedoelt ipv ceder. Lage vetplantjes.

jan zei

je hebt volkomen gelijk, het zal de warmte zijn haha, ga het ff veranderen

de sista zei

Schitterend, Jan! En dat van (vooral) stekkies. Eer van je werk - en geduld.