zondag 17 april 2011

bestrating

net als de zakkies beton had ik ook de steentjes voor het straatwerk al twee jaar liggen, gekregen van een buurman 100mtr. verderop, net als een bultje zand, van een buurvrouw 100mtr. de andere kant op. alles met het kruiwagentje in de tuin gedumpt en nu dan eindelijk ga ik er wat mee doen.



elke keer na een paar fikse buien werd het een blubberboel bij het kippenhok en voor het overdekte zitje



de boel uitgegraven, de waterleiding van de vijverpomp verlegt, ik had hem al een keer stukgestoken met de greep omdat ik de plas water in de grond wilde doen zakken, inplaats van minder water kwam er toen opeens meer water te staan, stom stom stom, compleet vergeten dat ikhem daar gelegd had.



zoals altijd heeft ook hier mijn tuinkabouter de leiding en houd hij de boel goed in de gaten hahaha



nadat ik het zand erop gegooit heb schakel ik visvriend/buurman marco in om de steentjes te leggen, iets wat ik wel kan maar beter niet meer kan doen daar ik de dagen erna compleet uitgeschakeld ben met zere knieen en een onderrug die helemaal niet meer mee wil werken, dus marco.



die marco, daar de boel goed was voorbereid kon hij met zijn immer strak en fris gekamde koppie snel werken en was het in amper twee en een half uur gepiept op het natrillen na dan, dat moet nog gebeuren.



na een grondige inspectie van de opzichter werd er zoals dat een goed gebruik is door de leiding een biertje getapt, proost

3 reacties:

Berend Peter zei

Mijn buurman heeft wel bier, maar is voor de rest net zo krakkemikkig als ik!

jan zei

in dit geval ben ik natuurlijk samen met bouter de leiding en is mijn buurman nog geen veertig en als ik me goed herinner is jouw buurman beduidend ouder en het biertje zal er niet minder om smaken toch

Berend Peter zei

Maar hij vist wel en rookt de vangst ook nog!