zondag 1 mei 2011

traditie

al een jaar of tien is het voor vv koen en mijzelf traditie om op koninginnendag te gaan vissen en dit jaar is geen uitzondering.
het wekkertje op 5 uur gezet, koffie in de thermoskan, broodjes gesmeerd en bier in de tas, om zes uur ben ik in het park, koen is er al bezig zijn hengels klaar te maken.
ik maak ook alles klaar en even later zitten we relaxt een bakkie te doen en naar onze dobbertjes te kijken, de wind maakt het toch wel fris en het water stroomt flink, althans voor deze plek.




we zitten een uurtje voordat de eerste vis op het droge ligt, koen is weer de gelukkige en pakt een mooie zeelt



ook ik pak een mooie kleinere zeelt, we vangen ook nog wat klein spul



rond een uur of tien, we zitten al vier uur, koen heeft er genoeg van, hij heeft het koud tot op het bot, vissen is niet voor watjes hahahah, en gaat naar huis.



zelf heb ik het ook niet echt warm maar ik wil nog niet weg en blijf nog ff zitten zeg ik, en dat werpt vruchten af, ik pak nog geen vijf minuten nadat koen vertrokken is een schitterende zeelt en even later nog een mooie, al met al vang ik 4 zeelten en wat klein spul
al had ik niets gevangen dan nog was het de moeite waard om te blijven, het werd warmer en om me heen gebeurde er een heleboel in het water, draaiende karpers als fiatjes 500 zo groot, ze zijn aan het paaien, ook de snoek laat zich weer zien en horen, overal springen kleinere vissen weg als ie jaagt, mooi om te zien.



om een uur of 1 ben ik er ook klaar mee en ga ik naar huis, het was weer een mooie koninginnendag