zaterdag 7 mei 2011

poelefinario

als kind zag ik Toon Hermans met zijn roepie roepie act waarin hij vogelgeluiden imiteerde, ik dacht dat ie al die vogels verzonnen had, nu een halve eeuw later weet ik beter, hoewel het natuurlijk allemaal op zijn eigen komische stoicijnce manier werd neergezet



al een maand spot (hoor mij nu, ik lijk wel een vogellaar) ik regelmatig een piep klein vogeltje wat ik maar niet goed in beeld kan krijgen



als ik dichterbij kom is ie weg, en op een paar meter afstand is voor mijn cameraatje niet echt te doen, kan niet genoeg inzoomen dus kan ik alleen het hele boompie op de foto zetten



en dan maar zoeken tussen de takken of ie er op staat en ja heel vaag kan ik hem vinden
nu is het de vraag is dit een fitus of misschien een tjiftjaf, in het boekje zouden ze het beide kunnen zijn, en ik denk fitus




4 reacties:

Berend Peter zei

Inderdaad wel heel erg vaag, heb geen idee wat het is!
We zitten nu in Oban en hebben vor het eerst Wi-Fi (10 pond voor een week) Scotland is werkelijk prachtig, de eerste dagen ook maar nu weer regen. We zullen zien hoe ver we komen.

jan zei

mooi dat het werkt,alleen wel erg duur vind ik, hier alleen zonneschijn en 28graden

de sista zei

Hoe zingt ie? Daar zou je hem aan moeten kunnen herkennen.. Zo klinkt de tjiftaf:
http://www.groei.nl/uploads/media/tjiftjaf_16.mp3

(heb eerdere reactie weggehaald vanwege een tikfout)

jan zei

heb even geluisterd op de link maar kan in de tuin heel moeilijk afzonderlijke tjilp geluiden uit elkaar houden, er zitten zoveel musjes de hele dag door te tjilpen een ander komt er moeilijk doorheen