woensdag 11 mei 2011

in de regen in het park

het visvirus heeft weer toegeslagen, gisteren ben ik vroeg in de ochtend, nou niet echt vroeg, zo rond een uur of acht naar het park gefietst, hengels achterop naar de stek, een beetje regen is niet erg dacht ik, duurt niet lang dacht ik



en echt lang duurde de regen ook niet, een uurtje of zo maar wel steeds harder en zonder regenjas of paraplu is het toch wat minder.
nu is er gelukkig altijd wel wat te zien zoals een vorige keer toen we een grote koikarper zagen zwemmen, vandaag was het een snoekje die als een spaceship door het water gleed zonder een vin te bewegen zo leek het, ik kon hem een metertje of twintig volgen en heb diverse foto's gemaakt in de hoop dat ie er op staat, en jawel al moet je heel goed kijken, hieronder kun je heel vaag het snoekje zien, ik dacht dat een foto meer liet zien dan je met het blote oog ziet maar helaas dat is niet zo, vandaar een stukje uit de bovenste foto gesneden



gelukkig heb ik ook nog vis gevangen waaronder deze twee zeelten, de bovenste is een hele dikke van een cm of 60, voor een zeelt behoorlijk groot



en een kleinere, anders van kleur.
verder nog een paar brasems die ik altijd in het water onthaak daar er altijd veel slijm aanzit wat ik niet in mijn net wil hebben, en een aantal voorns van verschillende soorten, al met al weer een mooie dag die na thuiskomst langer had geduurt dan ik dacht, het was al weer half vier en ik dacht hooguit 1 uur maar als je plezier hebt gaat de tijd snel.

3 reacties:

de sista zei

Waar zit het snoekje precies? Mijn ongeoefend oog ziet hem niet, ook niet in de uitsnede. Mooi foto's!

jan zei

in de uitsnede in het midden rechts van de groene blaadjes, het lijkt net een stuk hout wat vlak onderhet wateroppervlak drijft, maar het is heel moeilijk om er een snoek in te zien en mijn ogen zien toch meer dan de camera, ik weet dat het een snoekie is maar aan de foto kun je twijvelen (weet ik toch niet meer hoe je dat schrijft)

de sista zei

Ik zie nog niets. Kun je er een kringeltje om zetten? (foto openen in Paint - onder Bureauaccesoires - een cirkeltje of zoiets om het snoekje zetten, weer opslaan en opnieuw uploaden.)