donderdag 20 maart 2008

zeearenden oostvaardersplassen

stukje uit Almere vandaag van 19-03-2008

in januari schreef ik een stukje over de zeearenden bij de oostvaardersplassen en de mogelijkheid ze te volgen via een webcam bij het nest, helaas is dat dit jaar niet mogelijk daar ze een nieuwe plek gevonden hebben om te nestelen buiten het bereik van de webcam, heb ik u blij gemaakt met een dooie mus, misschien was het voor de vogels toch teveel inbreuk op de privacy.
wel zijn ze te spotten in de polder hoewel het gebied waar ze nestelen niet toegankelijk is en naar mijn mening terecht, ze vliegen natuurlijk een groot gebied af op zoek naar voedsel, ik zal dan ook mijn ogen openhouden tijdens mijn visavonturen in de polder en proberen ze op de gevoelige plaat vast te leggen.
vraag me trouwens af waar het broedsel van vorige jaren gebleven is en de kans is natuurlijk aanwezig dat een tweede stel wel op de oude plek gaat broeden en dan is dat wel weer te volgen denk ik, hoop ik.

wie wil nu niet zo'n mooie vogel in het wild zien, hoewel de vogel op de foto niet hier in de polder zit en volgens mij door een valkenier gehouden wordt te zien aan de stukjes leer aan de poten dacht ik.

2 reacties:

Anoniem zei

Een prachtige vogel met machtige vleugels. Jammer dat die webcam nu op de verkeerde plaats staat.

Berend Peter zei

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben m.b.t.het eerste nest, hoewel...twee paren zo dicht op elkaar?
En die vogel met de riempjes moet inderdaad van een valkenier zijn!