vrijdag 21 maart 2008

Sepang

wat een verschil, Maleisiƫ en Nederland, hier sneeuwt het en daar vallen de mussen van het dak, het is er zo'n 30/35 graden en het asfalt nog veel warmer maar goed hier zullen we het met minder moeten doen, moet toch vroeg onder de wol want het wekkertje staat op kwart over zes.
aan een voorspelling waag ik me deze keer niet, ben niet bijgelovig maar toch.

Sepang, een fraaie baan met een schitterend parasolletje, nou ja parasolletje!!
ik vind dit wel een mooie race om te kijken, mooie lange snelle bochten en scherpe uitrem bochten, lange pitlane wat het altijd weer spannend maakt.
ben benieuwd wie de pole pakt en hoe het zondag bij de race in de eerste bocht gaat, altijd goed voor een paar heftige momenten waar het kaf van het koren gescheiden word zogezegd, en nu maar hopen dat ferrari bij het koren hoort, oeps!!

4 reacties:

de sista zei

Veel plezier, Jan! Ik kan je technische uitleg niet echt volgen, maar hoop voor jou dat Ferrari zich revangeert.

jan zei

ik hoop het ook en zo technisch is het toch niet sista?

Anoniem zei

Dit is me niet geheel duidelijk:
"scherpe uitrem bochten, lange pitlane wat het altijd weer spannend maakt."

jan zei

remmen doen ze eigenlijk alleen met scherpe bochten en het uitremmen is gewoon proberen iets later op de rem te trappen waardoor je langs je tegenstander schiet als het ware.
de "pitlane"of wel waar ze de pitstop maken, tanken/banden enzo is hier erg lang en misschien schrijf ik lane verkeerd nederlands is pitstraat, ok?