donderdag 13 maart 2008

in bloei

twee jaar geleden, ik woonde nog maar net in mijn nieuwe stulpje, kreeg ik van de Timberman diverse plantjes waaronder dit hulstachtige dingetje, hij heeft het zelf uit zaad opgekweekt vertelde hij me trots, en terecht want zie, zelfs na diverse keren verplanten omdat je bij het creƫren van een tuin niet altijd meteen de juiste stek hebt voor zo'n plantje, is het toch heel mooi geworden.

echt veel groter is het nog niet maar het bloeit schitterend, ben benieuwd of de bloemetjes ook van die mooie besjes gaan worden.

ik weet ook niet of dit de plek is maar voorlopig staat het hier prachtig, dit seizoen komt het niet meer van z'n plek en kan ik er van genieten.

3 reacties:

Berend Peter zei

Dat 'Hulstachtige dingetje' is een MAHONIA en waarschijnlijk de aquifolium en krijgt geen rode maar blauwe bessen in de winter.

Anoniem zei

Prachtig, ja ik herkende de Mahoniestruik ook meteen, en had gehoopt dat de mijne ook zou bloeien dit voorjaar... Maar hij staat er slecht bij: dankzij de verhuizing. (Het was een hele grote, die ik wel flink ingesnoeid had, maar toch: kwetsbaar..)

jan zei

mooi zo leer ik ook weer wat, bedankt en jolie zo'n grote struik lijkt me moeilijk te verplekken, alleen snoeien is niet genoeg denk ik je moet er ook een gigakluit aan laten zitten ofwel huur een saankraan, maar wie weet met goed nathouden kom je een end, duimen maar.
dit is er eentje van amper 30cm dus nog makkelijk te verplaatsen,