donderdag 6 maart 2008

schade herstellen

de afgelopen winter is er een ratje op bezoek geweest, het beestje heeft een heel netwerk van tunneltjes gegraven waar ik al eerder over berichtte, de hele heuvel rond de overloop van de vijver was doorgraven, een paar weken geleden herstelde ik dat dacht ik maar toen ik enkele dagen geleden weer een pompje heb aangesloten wilde de overloop niet volstromen maar wel hoorde ik water stromen rara, aan de achterkant aan de kippenrenzijde liep het water net zo hard als het opgepompt werd er weer uit, lek dus.

slopen dus die handel en zoeken naar het lek.

eerst alle stenen in de kruiwagen.

dan de folie verwijderen, ik zie nog steeds geen lek, maar dat duurt niet lang.

een knots van een gat door drie lagen folie heen, nee echt gek is het niet dat het water een andere weg vond.

het gat ontstaan door het verwijderen van de folie gevuld met aarde en een nieuw grindbakje aangelegt om het water te filteren.

aarde en stenen eromheen en de schade is hersteld, waar het ratje de hele winter over deed heb ik toch maar mooi in een paar uurtjes ongedaan gemaakt, je ziet er niets meer van.

het stroompje loopt weer al is het mondjes maat, er moet duidelijk een zwaardere pomp op die ik eerdaags hoop te scooren.

het mereltje hieronder vind het alvast zeer interresant en is druk in de weer in de verse aarde op zoek naar lekkersen ook al loopt er dan niet veel water door het stroompje voor demerel is het genoeg om een slokkie te nemen, als de zon het allemaal weer wat warmer maakt vinden de vogeltjes zo'n stroompie ook heerlijk om in te badderen wat een genot is om naar te kijken.

6 reacties:

de sista zei

Denk je aan je rug?!

jan zei

die rug van mij is toch al zum kl*&@#*%%^, thanks

Berend Peter zei

Jij hebt het steeds over een ratje, maar als ik naar de geknabbelde gaten kijk lijkt het mij het werk van muizen. Heb je een nest gevonden onder de folie? Maar het ziet er weer fraai uit! Misschien dat ik deze zomer eindelijk ook eens aan het beloofde waterpartijtje begin, kom ik bij jou advies halen.

jan zei

nee timberman geen muizen maar 1 ratje, mooi beesie en die gaten zijn vuistgroot, geen muis gezien, geen nest gelukkig.

Anoniem zei

Wat een schitterende tuin is het toch... En ehm, gekke vraag misschien, is het geen idee om zo'n bouwmarktvijverbak te kopen? Daar kunnen ze niet doorheen knagen.. Of krijg je dan een te onnatuurlijke vorm vijver?
(Zorrie dat ik je nieuwe blog nu pas zie, ik had m'n link nog naar je oude blog staan ;-})

jan zei

hoi jolie, dank voor het compliment en nee het is geen gekke vraag maar ik heb er een vijverbakkie in gehad van het tuincentrum, het kleine vijvertje wat al op mijn vorige blog stond maar dat heb ik weggegeven omdat het toch niet was wat ik wilde, het is ook alleen maar een overlopie wat een beetje filterd en nu lijkt het nog meer op een borrelend bronnetje.