zaterdag 1 maart 2008

tussenblog neef ruud

neef ruud, een enthousiast visser die al jaren verhalen verteld over de vis die hij vangt en daar net zoals iedere sportvisser best ook wel een beetje visserslatijn uit gooit waarop ik altijd om bewijs vraag want alleen mooie verhalen daar kopen we niks voor natuurlijk in deze tijd van de digitale fotografie, steevast krijg ik dan het andwoord dat hij nog steeds fotograveert met een camera met een filmpje wat dan nog niet vol is, K^%smoes zeg ik dan plagerig en begin dan ook elke keer de voordelen van een digitale camera uit te leggen tegen beter weten in natuurlijk want neef ruud is een toppertje maar ook een digibeet en niet over te halen, voor het geld hoeft ie het niet te laten want visspullen mogen wat kosten maar een cameraatje van een paar tientjes kan er niet af, zo dat moest er ff uit, geintje meneer sonneberg
vanmiddag kreeg ik van de vader van ruud een mailtje met eindelijk een foto van ruud met vis en wel van vandaag, met de volgende begeleidende tekst want als je dacht dat ruud zelf een camera bij zich had, vergeet het maar.

orginele tekst bij de foto gemaakt door rrrrrrrrrrrrronald.
Werd ik opgebeld,

Pap ik heb een karper kom even met je foto camera.
wordt ik bijna voor mijn sokken gereden door een bus die door het rood rijd.


Nummer onthouden en weer vergeten toen ik bij Ruud was.

zijn eerste karper van 2008.


Ruud, ik denk dat ik namens alle visvrienden kan zeggen gefeliciteerd met die mooie karper en wat leuk dat ie dankzei een digitale camera nu ook al meteen te zien is, toppie ruud.
oom jan
hahah

2 reacties:

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Is zo'n karperhuid echt goud van kleur? Of is dat digi-goud?

jan zei

de karper heeft vele kleuren, niet alleen per soort maar ook verschillend door de grond en watergesteldheid, zie blog vistelling almere daar zie je karper in verschillende tinten van geel tot goud van bruin tot bijna zwart enzovoort dus geen digigoud.
denk aan koikarpers.