dinsdag 9 juni 2009

karper en bever

het is al weer een dag of tien geleden dat ik met visvriend marco een avondje voor de deur heb zitten vissen om een karper te scoren, ik heb er dit jaar nog niet 1 gevangen, ben ook wel erg vroeg begonnen maar het kriebelt dan ook aan alle kanten en dan ga je toch zitten.
deze avond is het geluk niet aan mijn kant maar gelukkig wel bij marco die er een mooie wist uit te trekken, het is zijn tweede al dit jaar dus ik moet flink mijn best gaan doen.



afgelopen zondag waren visvriend koen en ik al vroeg in het park, we zaten al om 6uur aan het water en hadden goede hoop op een mooie zeelt.
al snel kregen we wat trage aanbeetjes maar die gaven geen vis, we zaten ongeveer een half uur toen ik tussen het struikgewas een golf in het water zag, ik dacht aan een voorbij zwemmende zwaan maar die was niet in de buurt en achter het laatste struikkie zag ik de kop van een bever, ik stoot koen aan die al heel lang ook een keer met eigen ogen een exemplaar wilde aanschouwen en dat kon nu dan ook, we hebben zitten genieten, wat een grote kop heeft zo'n beest en wat een schitterende zwemmer is het, we konden hem lang genoeg zien om een plaatje te schieten.
verder hebben we die dag geen vis meer gevangen op 1 voorntje na maar wel hebben we nog van een paar schitterend ijsvogels kunnen genieten die een aantal keren voorbij kwamen scheeren zodat onze dag ook zonder vis bijzonder geslaagd was.



2 reacties:

Berend Peter zei

Schitterende beesten zijn die bevers en ze handhaven zich goed! Wij hebben ze hier een paar jaar terug vanaf de 'fluisterboot' in de Biesbosch gezien.

de sista zei

Wat mooi! Goeie vangst verder.