zaterdag 16 mei 2009

parkietje blauw



het is toch alles bij elkaar een bewijs dat de aarde opwarmt, al jaren zit er een populatie papagaaien in het vondelpark, ik denk toch zeker al meer dan dertig jaar en daar zijn ook een heleboel parkieten bijgekomen, in een grote stad als Amsterdam waar veel vogeltjes uit kooitjes onsnappen blijven de sterkste over en dat zijn misschien wel groene maar er zijn toch veel meer kleuren en misschien kunnen er hier in het meer buitengebied van almere ook andere overleven en ook hier vliegen papagaaien in de rondte al moet ik bekennen dat ik dat zelf nog nooit gezien heb.
kan me wel een stel roodstaarten herinneren een jaar of dertig terug bij kraantje lek, die hoog in de lucht een luidruchtige conversatie met elkaar bleken te hebben.
het word er allemaal in ieder geval niet minder kleurrijk op en dat bevalt me wel, evolutie zullen we maar zeggen

1 reacties:

de sista zei

De boel wordt er een stuk vrolijker door, maar ik geloof niet dat het aan de opwarming te danken is. Die parkieten zijn meestal ontsnapt uit hun kooi maar kunnen hier kennelijk wel overleven en broeden.

(volg je trouwens het reisblog van broer A? Zie http://blog.pixelaria.nl/
)