donderdag 14 mei 2009

tropisch bezoek

toen ik gistermiddag thuis kwam en de kippen ging voeren viel mijn oog op een vreemde kostganger in het boompje waar de mussen zich na het wassen in het stroompje lekker aan het uitschudden zijn, een tropische verrassing in de vorm van een prachtige parkiet.



kon er op mijn gemakkie een foto van maken maar toen ik op een 50cm genaderd was vond ie dat wel genoeg en vloog naar de grote boom bij de buurvrouw waar ook de grote mussen populatie huist en ik denk dat de parkiet het daar wel gezellig vind.

wat me maar steeds niet lukt is het op de foto zetten van de ijsvogels die ik inmiddels gelukkig al wel weer gesignaleerd heb bij mij voor de deur, een koppeltje zelfs, laag scheerend over het water schitterend om te zien ze zijn alleen zo verschrikkelijk snel dat een foto uitgesloten is, jammer.

4 reacties:

de sista zei

Prachtig, die parkieten maar in sommige delen van Amsterdam zijn ze inmiddels een pest. Wel leuk, zo'n strijd met het ijsvogeltje dat zich niet laat kieken.

Jolie zei

Ja, wat de Sista zegt; ook in A'dam-Noord waren er bomen die helemaal vol met (groene) parkieten zaten -de blauwe heb ik daar eerlijk gezegd nooit gezien. Zou het net weer een andere soort zijn?

ik ben heel benieuwd of het nog lukt het IJsvogeltje ooit te fotograferen :-)

de sista zei

Nu Jolie het zegt, realiseer ik me dat het bij ons inderdaad ook allemaal gifgroene parkieten zijn. Ze krijsen heel schel maar brengen veel fleur.

Unknown zei

Very Beautiful!!!

Wesite Developers India