dinsdag 16 juni 2009

mooie avond

tegen alle verwachtingen in werd het gisteren toch nog schitterend weer, buurman vv marco zag ik om half zes met zijn visspullen naar de stek voor de deur lopen, ik was ook al een paar keer naar de waterkant gelopen want sinds de vis van het afgelopen weekende kriebelt het als een tierelier.
ik besloot om ook te gaan vissen, het was warm en droog, bijna geen wind, kortom prachtig visweer, ik was nog bezig met de hengels toen ook een andere buurman, vv koen2, erbij kwam zitten, gezellig met drie man op een rijtje en zes hengels.
hoewel koen2 er als laatste bijkwam was hij toch de eerste om wat te vangen, een platte ofwel een brasem, niet wat we willen.
na een uurtje of 4 kletsen en verder niets vangen werd het toch wel tijd, ik voorspelde een run op mijn rechter hengel en tot mijn verbazing kreeg ik die ook en hoe, de vis roste van links naar rechts door het water en liet zich niet vangen, de haak schoot los, jammer want het voelde goed en groot aan zeker karper.
ik denk dat voorspellen gaat goed dat doe ik nog een keer en warempel nog geen tien minuten later een harde run op mijn andere hengel die ik vlak onder de kant een metertje of dertig verderop had neergelegd, het leek wel een formule 1 auto zo snel ging ie er vandoor maar na een pittig gevecht kon ik hem toch in het landingsnet krijgen en was mijn avond weer helemaal toppie, helaas was dat voor mij de laatste vis die avond, alleen koen2 haalde er nog een platte uit en marco bleef met lege handen zitten, volgende keer beter zullen we maar zeggen.


niet gewogen wel gemeten, 77cm.

2 reacties:

Berend Peter zei

Ziet er mooi uit, weer een karper?

jan zei

yep