donderdag 12 juni 2008

leuke kippen en minder leuke kippen

je hebt kippen en kippen, hieronder een leuke kip, althans zo lijkt het, dit kaartje leuke kip van de Sista ziet er in iedergeval vriendelijk genoeg uit alsof ze met verbazing kijkt naar het pasgelegde ei, zo van komt dat uit mij???

de kip hieronder is er eentje van mij, ook een leuke kip, ze kijkt me vriendelijk aan en is bezig een ei te produceren

maar deze kip hieronder staat te wachten tot het ei is gelegd en dat gaat zo ver dat ze gewoon bij de kip binnen op de rand luidkakelend gaat zitten wachten tot het ei gelegd is, om het vervolgens kapot te snavelen en op te vreten, kortom een minder leuke kip een killer kip en tijdens het schrijven van dit blog heb ik al een paar keer naar buiten moeten rennen om de killerkip te verjagen, ik moet de eieren zodra ze gelegd zijn uit het leghok halen anders blijft er niets over, ik denk dat er een radicalere oplossing nodig is want elk ei met hand en tand verdedigen is me te veel van het goeie.


het kikkertje is in werkelijkheid nog geen cm groot en heeft zelfs nog een stukkie staart wat wel heel aandoenlijk staat vind ik, een echte dappere dodo!

4 reacties:

Anoniem zei

Killer kip! Goeie kreet :-) Hoe komt ze er toe? Stress?

Berend Peter zei

Dat is een lullige ontwikkeling, het kan behoefte aan kalk zijn. (Hebben ze grit?)Soms gaat het over. Kan je die kip een tijdje apart zetten? Er is onder eierpikken wel info te vinden.

Berend Peter zei

kippeninfo.downfire.com/Eierpikken.php

jan zei

hoe het komt, ik denk niet dat ze kalk te kort hebben, er staat altijd grit, stress denk ik niet het zijn zo ongeveer de meest verwende kippen van het westelijk halfrond maar als ze eenmaal ei geproeft hebben willen ze meer heb ik gehoord maar ga nu eerst even naar de site die timberman doorgeeft, thanks