vrijdag 13 juni 2008

betrapt

even terug komend op het vorige blog, ik kreeg van de Timberman (http://berendpeter.blogspot.com/)
een reactie met een verwijzing naar een website
( http://kippeninfo.downfire.com/)die nuttige informatie geeft over het houden en verzorgen van kippen en inderdaad een site met zeer nuttige info en ik las er ook een stukkie over mijn KILLERKIP ofwel de eierpikker.
heel interessant en nuttig ik moet een paar dingen veranderen in het kippenhok en zal dat ook snel doen want de kans kleiner maken op eierpikken is natuurlijk beter.
kort geleden kreeg ik van vv koen ook een kippenboekje en dat heb ik er ook even op nageslagen en wat bleek, de tekst op de site is regelrecht overgenomen uit het boek hieronder, heb de site nog even gecheckt of er een verwijzing naar de herkomst van de tekst was maar kwam die niet tegen ik vraag me dus ook af of het allemaal wel mag maar goed, wel een nuttige site!
de naam van de auteur is Carol Twinch en ik vind het een duidelijk en praktisch boek.

2 reacties:

Berend Peter zei

Ja zo gaat dat met teksten, jolie weet er alles van! Ik denk dat jij in ieder geval een donker leghok moet maken. (Er een zware doek of jute zak voor hangen, maar zo dat ze er nog wel in kuynnen. Deden ze vroeger ook.) De URL naar de kippeninfo werkt niet! Je bent downfire vergeten.

kippeninfo.downfire.com

jan zei

was dat met downfire niet vergeten maar op de een of andere manier werkte het eerst niet met dat erbij dus probeerde ik het zonder alleen niet vanaf het blog en toen werkte het wel, ondertussen veranderd en nu werkt het wel als het goed is en inderdaad ik ga het leghok wat donkerder maken/verplaatsen