maandag 23 juni 2008

karperdag twee

ja het vissersbloed borrelt en zoals ik al vertelde ben ik weer voor de deur gaan vissen maar eerst heb ik vv danny gebeld en ook bij hem de kriebels naar boven laten komen door mijn visgebeuren van gisteren te vertellen en na een half uurtje was ie er al, ff lekker uitwaaien en vissen is het motto, al hoewel uitwaaien, de wind begint al wat af te nemen en het toch wat minder broeierig maar goed toch proberen, niet geschoten altijd mis.
danny moet alles nog optuigen en is wel even bezig jager als ie is heeft ie toch weer andere technieken dan ik zoals een strengetje met aas extra aan je rig binden met een wateroplosbare folieachtige streng, ik ben even de naam vergeten maar dat is weer zo'n geldslurpende manier waar ik als "ed stoop" natuurlijk niet aan begin, ik houd het liever wat eenvoudiger en de elektronische beetverklikker is voor mij al een mijlpaal geweest waar ik overgens zeer tevreden over ben.



ondanks dat het weer aan het veranderen is krijg ik toch binnen een uur een behoorlijke aanbeet en begint er net als gisteren weer een mooi gevecht en gelukkig is vv danny er om een paar foto's te maken, ze zijn niet echt spectaculair maat toch een beetje actie



hoewel actie, het ziet er zo op het oog rustig uit maar neem van mij aan dat die vis alle kanten op is gegaan met heel veel power een metertje of twintig vlak onder de kant en onze andere hengels door en weer terug, nog een paar keer de diepte in en uit eindelijk in het net met behulp van danny, het is een sterke!!



eenmaal op de kant viel het hakie er zo uit en kon ik eindelijk weer eens met de vis op de foto, dus dan ook maar meteen twee keer met de zelfde vis, we zijn nogeen paar uur doorgegaan maar de wind draaide en het was afgelopen, geen tikkie meer gehad en helaas geen karper voor danny maar we gaan het snel weer proberen want er zit vis zat en niet alleen karper een mooie winde zit ook in de mogelijkheid of misschien zelfs wel een meerval, we zien het wel en laten voor nu de baarzen achter de scholen jonge vis jagen




man man man wat is ie trots he, 77 cm mar liefst vandaag!!!

4 reacties:

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Wat een joekel. Ik neem aan dat jullie een meetlint bij jullie hebben?

jan zei

ja sista dat was een mooi vissie en inderdaad we hebben een meetlint bij ons.

Berend Peter zei

Goed voor een week eten als hij lekker zou zijn!
Wegen jullie ze ook?

jan zei

nee er word niet gewogen en sommige mensen vinden karper lekker maar ik niet.