zaterdag 13 september 2008

we gaan nog even door

sommige dingen werken verslavend en aanstekelijk tegelijk, ik ben echt hookt aan het karpervissen voor de deur



en marco werd ook aangestoken door devangst boven, hij kwam snel de flat uitrennen toen ie zag dat ik een mooie zware aan de haak had om te helpen met het net, alleen gaat wel maar vergt toch wat meer van je viskunsten daar de karpers als ze het net zien er meteen weer vandoor gaan, en met in de ene hand het landingsnet en de andere de hengel met een karper die door de slip heen giert word het toch moeilijker.
affein marco pakte ook zijn hengels en kwam er gezellig bij zitten.
zijn geduld werd beloont met naar hij zegt zijn kleinste karper ooit, zie het filmpje.



en zie hier onder het resultaat, met een breede lach want wie het kleine niet eert is het grote niet w.....



weer een paar uur later lande marco de tweede van die dag voor hem, een iets groter exemplaar maar geen knoeper, volhouden marco ze worden vast nog groter.
aan het opruimen toe kreeg ik ook nog een stevige aanbeet maar helaas was de vis in dit geval de winnaar, hij trok mijn hele tuig kapot wat wel mijn eigen schuld was want ik had allang een keer mijn lijn moeten vernieuwen/inkorten maar goed morgen een nieuwe dag.



de volgende dag met vv koen gaan vissen, voor koen niet echt zijn steel, het is natuurlijk een deduld sport en dat is aan hem niet zo besteed maar goed we proberen het toch en brengen een aantal uurtjes al keuvelend door.
koen gaat eten en ik blijf zitten en alsof de duvel er mee speelt, hij is nog geen kwartietje weg of mijn nr 13 meld zich en na een geweldig gevecht weet ik het monstertje toch te landen, ik bel koen en maak hem warm om nog even te komen, helaas het mocht geen karper of andere vis meer brengen.

3 reacties:

Anoniem zei

Heeft ie net een mooi bootje, gaat ie pal voor zijn huis zitten! Ongelooflijk, ik had geen idee dat er zulke grote vissen in die stadswateren zwommen.

jan zei

als het iets kouder word sista dan ga ik snoeken met het bootje, de karpers zitten nu voor de deur dus vandaar.
er zitten als het goed is nog veel grotere en dikkere die heb ik alleen nog niet te pakken.

Anoniem zei

Jeetje Jan, wat een *reuzen*! En dat voor je huis!
(ik denk weer aan mijn Dik Trom-boeken en mijn vaders opmerking daarbij dat karpers niet meer voorkwamen "tegenwoordig" Dan heeft de visstand zich in 35 jaar toch aardig hersteld... :-))