maandag 8 september 2008

vissen met de laptop op schoot

daar zit ik dan te vissen en tegelijk aan mijn blog te schrijven, wat
een luxe zo'n laptop.
er komt net een jonge zwaan overvliegen en de fuut is op jacht
naar kleine visjes, het zonnetje komt er even door en ik heb al een
brasem gevangen die ik in het water onthaakt heb om zijn slijm
laag niet stuk te maken, bovendien stinkt het verschrikkelijk.
om me heen het gekrijs van twee reigers die elkaar dwars liggen.
vol verwachting zit ik te schrijven, hopende door een luide run
weggeroepen te worden,pieppieeepiieeiieiiieeep wil ik horen dan
kan het feest weer beginnen.
en nu even zuinig met de batterij zijn want ik heb nog maar 50 min
te gaan op deze uccu.
ondertussen schijnt het zonnetje weer en lijkt het als of de regen
het voor vandaag wel genoeg vind.



nog voor ik af kon sluiten klonk de welkome riedel van een
aanbeet en zat er een mooi karper van ongeveer 71 cm aan die ik
keurig in het netje wist te landen.



een buurjongen komt op het gebeuren af en we zitten nog een
tijdje te kletsen terwijl de reigers verder kibbelen.
de buurjongen is nog niet weg of er gaat weer een pieper, weer de
zelfde hengel maar dit keer is het weer een brasem, het kost me
wel mijn lood want dat is verdwenen en een nieuwe heb ik even
niet bij de hand even improviseren dus.
blijf nog een half uuftje, het is inmiddels al weer 8 uur geweest
tenslotte, ik moet de tent ook nog afbreken.



dat half uurtje werd toch nog wat langer, ik was om kwart over negen weer binnen, niks meer gevangen maar toch weer een leuke sessie en mijn p.r. karper naar 11 gebracht, het is donker en mijn petje met twee ledlampjes bewijst zijn dienst.



speciaal voor de sista de aarspen wat beter te zien, het is die dikke bij de vin

4 reacties:

Anoniem zei

Wat een luxe! Ontzettend leuk dat je al vissende over vissen kunt schrijven. Geinig petje! Geeft dat voldoende licht om de weg te vinden? Die aarspen heeft vast met de voortplanting te maken. Alleen die vorm al!

jan zei

dat petje geeft zeker genoeg licht, die ledlampjes zijn verdomd fel, benwel blij met dat petje wat ik van vv marco kreeg, hij heeft gewerkt bij een groothandel in visspullen en mocht wat van het reclame spul meenemen.
het kan zijn dat die pen hom over de kuit spuit, heb gelezen dat de vrouwtjes tot anderhalf millioen eitjes leggen en diemoeten allemaal bevrucht natuurlijk maar wel raar dat ik het nog nergens heb kunnen vinden op het internet

Anoniem zei

Een tentje met een laptop, in de Flevopolder, het lijkt de HEU of de HIP wel (=een hackersconferentie ;)) En je lijkt wel een mijnwerker met zo'n pet, of erger nog, een keelamandelwegsnijdokter ;-))

jan zei

ja dat is schrikken he jolie