maandag 8 september 2008

wat een weer, maar de aanhouder wint

allereerst even de vraag van de SISTA, wat is een aarspen, eigenlijk weet ik niet zeker of dat echt wel zo heet maar ik noem het aarspen omdat het een soort pikkie is wat bij de aarsvin zit die weer vlak achter de aars(poepgat) zit, persoonlijk denk ik dat die pen alleen bij mannetjes voorkomt daar lang niet alle karpers deze hebben, het is in ieder geval een harde pen met een soort weerhaakje en in het geval van het exemplaar van eergisteren een cm of 5 lang, waartoe het dient is mij niet geheel duidelijk ondanks wat naspeuringen op het net.

de vangst van zaterdag deed mijn bloed weer kriebelen en ik besloot de F1 op te nemen en samen met vv marco nog een sessie te maken voor de deur ondanks het weer.


gelukkig heeft marco een mooi vistentje wat ie al opgezet had, zo lekker uit de wind en regen is het goed uit te houden, gelukkig maar want het geduld werd weer op de proef gesteld, we begonnen omstreeks half drie s'middags, en maar wachten en veel visserslatijn om de tijd te doden.



het was alweer een uur of zes toen ik een echte stevige run kreeg en er weer een spannende dril volgde, de karper was nog geen 70cm maar leverde een gevecht al was ie een meter, schitterend.
helaas moest marco naar huis en helaas ook weer met lege handen, ik ben nog tot een uur of half negen blijven zitten, de foto's van het tentje heb ik gemaakt nadat marco vertrokken was vandaar maar 1 stoeltje.
niks meer gevangen, wel nog een paar piepjes maar geen echte run meer, eigenlijk niet zo erg want het kwam met bakken uit de lucht en het eerst volgende droge moment zou ik gebruiken om in te pakken.
nu ik dit schrijf krijg ik alweer zin, de tent staat bij mij in de schuur en wat let me???



mijn bootje onder een zeiltje, te nat om te varen maar de hengels ernaast leggen gaat heel goed.

2 reacties:

Anoniem zei

Stoer, hoor, in dat weer! Ik moet er niet an denken. Bedankt voor de uitleg over die pen. Ik heb er verder niets over kunnen vinden. Jij zegt dat niet alle karpers ze hebben. Zou het van leeftijd kunnen afhangen? Of met de paaitijd?

jan zei

de paaitijd is in het voorjaar sista, ik denk wel dat het met de leeftijd mee groeit maar er zijn ook verschillende soorten karper en in dit geval een wilde die dus niet gekweekt is in de vijver, het schijnt dat de gekweekte soorten die pennen niet hebben naar horen zeggen.