vrijdag 11 april 2008

nog even verder geknoeid in de zon

wat heerlijk dat zonnetje vandaag en gisteren ook al, het nodigde uit een aantal van wege de kou uitgestelde klusjes aan te pakken zoals bij een bufie ff verder op het fontijntje een beter waterpijl te bezorgen en tevens de aankleding een aanzet gegeven wat mij weer een goed gevoel van nuttig mens heeft gegeven "huhmperdebmmm(:>"
vandaag kon ik me weer even met de vijver bezighouden en weer een kleine twee meter van de oeverrand met wat stenen bekleden maar niet zonder een paar bressen te slaan in de wat strakke opbouw van het eerste bergje wat ooit in de tuin verrees, liddle mount duck vernoemd naar de eendjes die het een leuke schuilplaats bood, met een eigen toen nog heel klein vijvertje.

de grote vierkante keien die ik uit de bressen haalde zijn afgezonken in het water als fundering voor de brokken kalksteen (hier zullen de mossen op gaan groeien hoop ik) en andere hardere steensoorten die samen de nieuwe oever vormen, aan gevuld met wat aarde en planten zal het straks een mooi plekkie worden
voor naar ik hoop wat leuke kikkers en salamanders, er zijn genoeg plekjes om te schuilen tegen gevaar en het water is gezond getuige de vissen die nu het wat warmer word zich toch allemaal laten zien, het zijn er meer dan ik verwachtte na het reigerbezoek en ook wat groter en dat allemaal op een een paar vierkante meter tuin, wat een genot om daar mee te mogen spelen.

hier boven een schitterend plaatje van de droge kant van liddle mount duck met een paar mooie fragiele bloemetjes die de ruimte kregen nadat het hoge gras langs de voet van liddle mount duck was geschoren, wat overgens de kippen erg lekker vonden dat lange verse gras

2 reacties:

Anoniem zei

Het schiet op met de tuin! Zijn die schattige witte bloemetjes daar spontaan gaan groeien of heb jij ze geplant?

jan zei

nee sista heb een beetje geholpen met die bloempies, plak overal steeds kleine plukjes van allerlei plantjes en mossen tussen, altijd weer verrassend wat er uit komt, toch