woensdag 9 april 2008

jemigdepemig

jemigdepemig een voorjaarsdippie dat was even niet gepland, ik zat er warempel ff doorheen, geen energie, buiten koud, regen, sneeuw en hagelbuien,

maar zie de laatste dagen klaart het weer en ik ook weer op,

de tuin is tijdens mijn dippie niet overgeslagen en dat is wel te zien, de laatste dagen in het zonnetje lekker aan het planten en verzorgen geweest,

een andere pomp voor de vijver geïnstalleerd en op de klok gezet anders word het een te dure grap, 11 uur is genoeg



en de doorstroming is veel beter, duidelijk te zien, het bron/riviertje stroomt beter dan ooit te voren, voor de vogeltjes even wennen maar ze vinden het prachtig en badderen wat af.



2 reacties:

Anoniem zei

Blij je weer actief te zien, Visvriend! Ik vroeg me al af wat er was.

Kun je de niet-vijver-mens even uitleggen waar de pomp toe dient? Ik zie nu dat je elf uur genoeg vindt, maar elf uur waarvan? Zuurstof in het water?

jan zei

de pomp zorgt voor stroming/beweging in het water maar vooral voor filtering door de kiezels in het riviertje zodat het water niet te troebel word maar het zorgt ook wel voor zuurstof in het water