zaterdag 12 april 2008

ijsvogels

prachtige vogeltjes zijn het en verschrikkelijk snel, ik heb de mazzel bij het water te wonen zodat ik zelfs vanuit de huiskamer af en toe de ijsvogeltjes over het water zie scheren en tijdens het vissen zie ik ze ook regelmatig ze zijn alleen altijd te snel voor mij ik krijg ze niet op de foto.
maar gelukkig zijn er webcams, zo ook eentje bij een ijsvogelnest, schitterende beelden en af en toe krijg je het gevoel dat ze op schoot komen zitten.
deze webcam en anderen zijn door vogelbescherming nederland geplaatst en zijn een must voor de liefhebber zoals vorig jaar de webcam bij de zeearenden, echt het kijken waard.

http://www.beleefdelente.nl/ijsvogel

2 reacties:

Anoniem zei

Ja, ze zijn prachtig, Jan, en wat leuk die webcams! Dat dat allemaal maar kan tegenwoordig...

jan zei

goed he die cams, zag het een paar weken geleden al maar had even wat anders aan mijn hooft anders had ik het wel eerder vermeld