vrijdag 18 juli 2008

nee ik zit niet stil, ik ervaar het leven!!!!

ho maar al weer, praat maar gewoon zou lambikse zeggen en zo is het.
de mais doet haar best

en de druif groeit de pan uit

en wat kom ik hier nu tegen, nu ja zeg? is dat niet!!ik denk het wel hahah

ook de monding van het stroompje heeft een kleine verandering ondergaan

de plek waar de boot heeft gestaan is kaal en roept doe wat met me

de kleine kikkertjes voelen zich thuis en groeien langzaam maar zeker

soms zijn details leuk om te maken zo als een mini klifje

hier wil zo'n klein kikkertje graag onder zitten denk ik

terug bij de mais

het eerste kolfje kondigt zich aan, is het niet een klein wondertje

de moter voor het bootje kan niet op het motormountje wat er bij hoort, althans het kan er wel op maar dan vaart het bootje zonder tegensturen niet rechtuit, dus

het motormountje achterop gemonteerd waar normaal het roer zou zitten, de vraag is nu of het schroefje wel diep genoeg in het water steekt, daarover een volgend blog!

de term als god in frankrijk leven is tegenwoordig ook als jantje in almere leven,wat een genot

zeg nu zelf

als er uit deze druiven niet een paar flessies wijn te maken zijn weet ik het niet meer

7 reacties:

Anoniem zei

O, Jan! Wat een weelde, wat een druif, wat een mais, wat een tuin! Ervaar het leven lekker verder en laat ons meegenieten.

Anoniem zei

fijn om weer moois van je tuin te zien en natuurlijk die pracht boot,die motor zit er goed op en wat een prachtige foto's van die
druiven,dat wordt dus met de voetjes in de druivenbak of die wijn dan zo lekker wordt als je verwacht dat zullen we nog zien ....
kikkie

Berend Peter zei

Ziet er werkelijk fantastisch uit! En dat vreemde plantje komt uit het vogelzaad, hoe staat het met het eierpikken? Zie geen kipjes in beeld. Ik denk dat de schroef goed zit, misschien zelfs te laag. Ben benieuwd naar de vaareigenschappen.

Anoniem zei

Uit vogelzaad, ja, haha. Twiet twiet!Als je die druiven wilt verwerken, moet je de kleine erwtjes er dan niet tussen uit krenten? Dat je lekkere volle vruchten krijgt?

jan zei

haha, de sista heeft gelijk, twiet twiet, geen vogelzaad.
de kippies zijn aan het ruien en leggen bijna helemaal niet meer.
het motortje zit vast niet te diep, heb gewoon een gunstige foto genomen maar we zullen eerst een proefvaart moeten maken en ook ik ben nieuwsgierig naar de vaareigenschappen.
de druiven krenten is te veel werk, ik snoei de kleine trosjes eraf zodat de grotere dikker kunnen worden.

Anoniem zei

Je foto's had ik vorige week al bekeken, wat een schitterende zomertuin! -we reden laatst perongeluk naar Almere ipv. Muiden ("foutje van de Navigatiesoftware" ;-))) Als we niet zo'n haast (Praxis bijna dicht ;-)) hadden gehad was ik even gaan kijken of ik toevallig je tuin kon bewonderen ;-)
Waar staat het bootje nu, is die nieuwe plek ook nog in je tuin?

jan zei

ja jolie die nieuwe plek voor de boot was ook in de tuin maar inmiddels ligt ie in het water, ik snap trouwens niet waarom jullie uberhaubt navigatie gebruiken als je richting amsterdam/muiden gaat maar goed het zijn makkelijke dingen die je desnoods via keulen naar de plaats van bestemming brengen al is het met een omweg, hahaha