zaterdag 16 augustus 2008

pleziervaart met elva

nadat ik gisteren een paar uurtjes was wezen vissen en zijknat geregend weer voor de deur aanlegde heb ik droge kleren aangetrokken om daarna door te varen naar vriendin/buurvrouw elva die een paar honderd meter verder woont om met haar een pleziervaart te maken, de buien waren inmiddels weer verdwenen, dus we gingen op weg.

heerlijk om zo door de prachtige grachten van almere te varen, het is zichtbaar genieten en met een slakkengangetje gaan we richting de zelfbedienings sluis van het weerwater (er is een suske en wiske geschreven over dit water)en voor de eerste keer hebben we ons geschut, het verschil is niet meer dan een centimeter of 40.

al snel gaan de deuren van de sluis achter ons dicht,


en voor ons weer open, de techniek staat voor niks, geen sluiswachter voor nodig.


al snel na de sluis varen we onder de snelweg a6 door en zijn we bijna op het weerwater,


een toch wel grote plas, gelukkig stond er niet te veel wind want regenkleding hebben we niet aan.



een stukje skyline van de woningen aan het weerwater, het water is nog veel groter en er is ook veel meer skyline maar we hebben niet genoeg tijd om het hele water af te varen en moeten weer terug door de sluis.

al snel sluiten de deuren weer achter ons en varen we door naar huis, het was een kort maar leuk pleziervaartje wat we snel nog eens over doen maar dan wel met wat meer tijd, het is echt genieten op het water en ik voel me de koning te rijk met het bootje, wat een vrijheid!!

5 reacties:

Anoniem zei

Leuk dat je zo geniet van je boot. Is ie wel groot genoeg om zo'n grote plas op te gaan of blijf je aan de rand? Erg leuk effect dat de bliksem van je achtergrond door sommige foto's heen speelt. Vooral bij de zesde foto ziet het er prachtig uit.

jan zei

nee aan de rand blijf ik niet en erg groot is ie niet maar ik ga er straks ook mee het gooimeer op en daar zijn wel wat hogere golven, moet kunnen, ik wil er ook een keertje mee naar amsterdam varen om weer eens door de grachten te varen want dat is al weer lang geleden.
die bliksem blijft inderdaad wel grappig.

Anoniem zei

Naar Amsterdam? Hoe lang zou je daar wel niet over doen?

Berend Peter zei

Heerlijk om je zo te zien genieten, ik had geen betere afnemer kunnen wensen! Hoe gedraagt hij zich op het water en dan met name in de golven?
PS
Het schuim in de bodem moet hem drijvende houden voor als je evt toch omgaat!
Als je naar de grote stad gaat moet je door de Oranje sluizen, dat is andere koek. En neem vooral genoeg sap mee! (Ik deed het ooit in omgekeerde richting met een zeilboot, de schipper z'n sap was een krat pils, daar kwamen we niet ver mee!)

jan zei

volgens mij is het misschien twee uurtjes varen als ik over muiden door de sluis richting weesp en zo binnendoor, de oranje sluizen zijn volgens mij erg groot en dat lijkt me iets overdreven al zal het wel iets sneller zijn, hoeveel sap het gebruikt weet ik niet maar ik denk dat het op 1 tankie heen en weer te doen is, heb nu al een uurtje of 8 a 10 gevaren en het tankie is pas half leeg, dus dat moet kunnen.
wat die golven betreft weet ik het gedrag nog niet echt want ik ben nog niet echt hoge tegengekomen maar ik denk dat ie als een heet mes door een pakkie boter gaat, ligt lekker stabiel door de lange rechte onderkant/kiel.